Friday, March 12, 2010

"Ibu.. Hana Gigit Telinga Dia!"

apa?? ehh tak la.. hana bkn gigit telinga adiknya walaupun pernah terjadi insiden gigit menggigit huhu. klu btl hana gigit mmg la dia mintak ibu gigit dia sama hahahaaaaaaaaa

afne dgr cute je hana ckp mcm tu. ni haa.. telinga mende alah ni yg dia gigit


comel je panda tu walaupun saiznya besar.. sebesar tapak tgn hana. td singgah giant beli 2-3 brg (yeke 2-3 brg?) nmpk peket cookies ni mcm blh menarik perhatian je kan. memula igtkan saiz kecik2 mcm little teddy. rege murah je.. RM2.++ ada 12 kpg. yg penting ada tanda halal kt bhgian blkg bungkusan dia.



sedap ke tak? klu hana yg jwb kompom dia kata sedaaaaaaaappppppppppp. pd afne cuma agak manis la. mlm ni ibu masakkan nasi berlaukkn ikan goreng & kentang msk kicap pn dh berselera dia mkn hahaaaaaa

haziq tgk je la kakak mkn yea.. hana kata "ajik tak blh mkn.. ajik kecik lg". takpe la, haziq main le sorg2 dlm walker.


bola loceng tu afne rembat kt psr mlm beli 2 biji. 1 lg letak kt rmh babysitter. kesian tgk haziq baru2 nk pandai merangkak tersembam sbk 'kejar' bekas wet tissue & botol susu kakak hana. ptg td babysitter bgtau haziq dh nk pandai ddk. mcm tak caya kan? tp mmg selalu nmpk bila haziq nk merangkak trs dia sengetkan badan & ampu punggung kt kaki (ala2 mcm tahiyat awal/akhir dlm solat tu). masa hana pandai ddk dulu, blaja berdiri kt rak tv kemudian baru merangkak laju. mungkin sbb tu sekejap je hana dh pandai berjalan masa umur 10 bln lbh.

buah hati pengarang jantung.. korg le peneman ibu


dh beli labu ngan ikan merah utk buat stok puri lauk bubur haziq. mggu lps dh try brokoli+carrot+ikan tenggiri. alhamdulillah, haziq suka mkn berselera & poo poo pn ok. stok serbuk ikan bilis dh hbs (dh buat 2x) so kena buat lg weekend ni. haziq masuk 7 bln nnti nk tapis bubur guna penapis yg agak jarang. skrg ni msh lg bubur ditapis selembut sos.


14 comments :

mama tisya said...

biskut tu menarik perhatian bdk2 la kn....

haziq dh makin beso makin copy paste muka hana time kecik2 dlu...tembam tul pp nye

Afne said...

ryn, bkn takat menarik perhatian bdk2 je.. dgn mak2 bdk pn tertarik sama hehe. mmg crunchy hbs mcm cookies.

a'ah nmpk mcm muka hana cuma kadang mata sepet mcm ayahnya, kadang mata buntang mcm ibunya. pipi pn labuh. jgn obes sdhhhhhhhhh...

Nana said...

kekekek bikin saspen aje
ingt hana geget tlinge haziq

~ana~ said...

afne, biskut tu nmpak comel la...

haziq makin bam bam la..

Afne said...

nana, suspen erkk? mmg pernah dia gigit telinga & lutut haziq. tetiba je. sedangkan sblm tu afne takde la mrh dia ke apa. ntah dia geram ke masa tu. skrg dh takde la. dh tau syg adik kot hehe

Afne said...

ana, gi terjah giant belikan utk ajmal.

smlm afne tgk aqil pn makin bambam dgn pipi labuh dia tu... geram!

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

mula2 igt ko buat afne biskut tue ..he..he.. comeiiiii ... lg 2 bln dah leh try mcm2 resepi kt aidil ;-)

Nieza Ishak said...

anak nieza tak minat makan beskut teddy bear tue ..

feninggggg nak bagi beskut apa.

** ingatkan hana geget telinga haziq ..hihihi

mama_umar said...

bkn main lg bersimpuh hana gigit tinge panda,ajik mkn bubur mama je laa..hehe

Afne said...

hahahahaa diana.. takde nya aku rajin nk bentuk telinga mata bagai.

Manjakusayang said...

biskut tu menarik ler... best gak kalo belikan untuk Husna nie...

Afne said...

nieza, afne pernah belikan biskut teddy tu pn hana kureng minat. hang kan rajin masak2 ni. hang pi google resepi2 biskut nnti aku tiru kuikuikui

takmo dh la aksi gigit menggigit adik. sian haziq..

Afne said...

zet, tu bkn bersimpuh dh haaaa mcm apek je aku nengok hehehe

Afne said...

kimm, smlm afne beli kt giant. cari la kot ada kt tmpt kimm. silap2 ummi yg telan hbs hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...