Wednesday, March 10, 2010

Rindu Mak. Sayang Mak

arini kan.. ntah knp terasa rinduuuuu sgt dgn mak walau blm pn sebulan tak berjumpa. rindu nk dgr suara mak walaupn bbrp hari sekali kitorg saling calling2. rindu borak2 dgn mak. rindu dgr bebelan mak. rindu nk peluk & cium pipi mak. arrggghhh.. apesal emosi sensitif sesangat ni? (mula la ni airmata bergenang, hingus nk menjejeh huhu). knp.. klu dh kawen beranak pinak tak blh ke manja2 dgn mak?! makanya td tepon borak2 dgn mak. kecoh rmh dgr abah mengagah aneesah. potpet2 tak sedar 1/2 jam dh berlalu. mcm takmo berhenti je ckp hehe. hilang la jugak rasa rindu tp klu dpt jumpa mesti lg best kan?!

hampir 2+ thn (saja je kan bubuh tanda + mcm le org tak tau umur ko haha) lalu, pd saat ni mak dh sarat bawak perut ke sana ke mari demi si anak yg dikandungnya. bila dh rasai & lalui sendiri pengalaman mengandung & melahirkan, baru lah faham perasaan mak. kasih sygnya pd si anak sampai nyamuk sekor gigit si anak pn sanggup cari & tenyeh2 nyamuk tu sampai lumat. mak bising2 sbb mak syg. mak mrh2 sbb mak syg. epi pn sygggggggg sgt kt mak. setanding ke perasaan rindu/syg si anak kpd ibunya dibandingkan dgn perasaan rindu/syg si ibu kpd anaknya? 

korg pernah tak rindu nk tepon mak/abah korg tetiba diorg plak yg tepon korg? yea.. afne pernah byk kali! tak tau la kebetulan atau instinct mmmm....


10 comments :

Rozy said...

Alamak Afne.. emo lak.. dah diri ku ini ter emo jugak...huhuu

HudaBanny said...

kita & mak call 1 hari dalam 3 kali..tengahri masa lunch, odw balik umah dlm pkl 6, & before tido dlm pkl 9..hehehe..padahal x citer apa pun..nak dgr suara dia aje...klu kite bz sket x call mesti soknye dia call tanye, pesal smlm ko x tepon mak?hehehe

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

aah betul2 .. kdg.. tgh terpikir2 psl mama .. tetiba dpt call dr dia ... br ptg smlm borak pjg dgn mak ;-)

lia said...

adakah besday ko hari ini? kalau ya, hepi birthday to you...

mmg ada masa aku pon rindu sgt dgn mak aku... smpi rasa nk balik time 2 jugak...

Afne said...

rozy, sorry la. ku tak bermaksud bg mu emo.

Afne said...

uda, ko lg hebat hehe..

tu la hebatnya kasih sorg ibu kan. insyaallah, bila dh ada anak sendiri ko akan merasa juga apa akak rasa.

Afne said...

diana, instict kot ekk? walaupun kerap tepon bertanya kbr tp tetap juga tak jemu.

Afne said...

lia, arini bkn besday ku.. 5 hr lg tp takpe ku terima in advance hehe tqvm.

MiDiAiDa said...

jgn cedih2..heheh..aku da tag ko..sila laa jwb ek..

Afne said...

aku tak sedih la dot, cuma cpt sensitip sejak menjak ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...