Wednesday, June 23, 2010

HANA @ 33 MONTHS

adehhh.. tetiba bergenang airmata bila teringat bayi kecil yg beratnya cuma 2.44kg masa lahir skrg dh pn besar & petah bercakap. tersekat2 nafas menahan sebak weehhh

hana humaira @ 33 months...

makin berkembang skill bercakap. toksah le nk perang mulut dgn hana, nnti ibu yg kena balik. bijak.. bijak.. mmg bijak! pg2 td dia mintak roti bakar. baru mkn separuh dia biarkan main cebin (patung mr. bean) keluar masuk bakul. bila ibu tegur.. "hana, mkn hbs kan roti ni. penat ibu msk" tau dia jwb apa.. "ibu tak msk, ibu bakar!" dushhh.. kena sekali. ingatan pn bertambah kuat. apa2 benda yg berlaku atau kita bgtau dia akan igt sampai bila2. setiap kali blk dr taska ada je topik yg hana ceritakan dgn penuh semangat & bersungguh2. cute gila hokeh! terima kasih kerana ceriakan hari2 ibu. hilang penat-tensyen-geram bila lyn anak2.

skrg ni kuat mkn nasi... kadang nasi dgn kicap je pn dh berselera sgt2 tgk dia mkn. kadang nasi dgn kuah sup.. kadang mkn sayur je. antara sayur yg hana suka mkn tentunya carrot, brokoli, bayam, kangkung kebanyakkannya sayuran hijau.

ibu doakan moga hana membesar dgn sihat & jd anak yg taat ibu ayah.


p/s : isshhh.. cane ibu blh terlupa appointment check up double H smlm?! esok le bawa diorg gi sana.



10 comments :

Sricahaya said...

kejap je kan masa berlalu..
samala cam umairah..leh jadi lawan gaduh, lawan ckp ngan dia..hihi

~ana~ said...

afne,

teringat ms kat playground br nih..
comel je hana bila cakap nak main lg kat slide tuh..heh3x..pandai dia pujuk ibu/mama dia...:)

mama thieya said...

semoga hana menjadi anak yang solehah...

kmieja said...

salamsssss afne:)

jenguk mama & humaira yg cute :):)

Afne said...

sri, tu le.. cpt btl masa berlalu. adoooii rasa sebak la pulakkkk

Afne said...

ana, hana mmg mcm tu. ada je la point dia klu nk bercakap. klu dlm lif org tanya umur dia sbb tgk becok tp badan kecik haha

Afne said...

tq mama thieya

Afne said...

salam kak, afne selalu baca blog akak cuma jarang2 komen.

tertunggu2 utk feed back on ideas cane nk travel with ebm selama 1-2 hari tu.

mama_umar_maryam said...

thats the power of our anak2..mcm magic diorg ni kan? balik keje ilang penatt

Afne said...

btl tu zet. walaupun kelam kabut terkejar2 buat itu tp sejuk hati bila tgk diorg. nak2 time diorg tido... blh nangis aku dibuatnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...