Tuesday, February 8, 2011

WALAUPUN SIKIT TAPI SANGAT BERMAKNA TAU!

korg.. ni ada cerita kurg gembira - sedih la sng ckp. terasa ralat sampai skrg.

alkisahnya, hari jumaat (28/01/11) hari tu, blk keje sampai rmh trs pam susu, masukkan ebm ke dlm botol MLO utk dibekukan sbb nk cuti pnjg kan & biarkan botol2 ebm yg msh hangat tu ke suhu bilik kt atas meja. kemas2 apa patut, masukkan ebm ke dlm freezer & jemput anak2 sblm memulakan perjalanan blk ke kg. 

dlm perjalanan tu teringat blk.. "ehhhh.. lebihan ebm hari khamis dh masuk freezer ke blm ekk?" tak jengah langsung fridge bhgain bwh. "dh kot!" jwpn nk sedapkan hati.

smlm sampai rmh bukak je fridge... ada sebotol ebm (6oz) kt bhgian bwh tu! confirmed lupa masukkan ke freezer. sedih korg.. sedih disebabkan kecuaian diri sendiri. mungkin pd korg alaaaa 6oz je pun tak byk mana tp sgt2 bermakna bg afne. maklum le stock frozen ebm dh tak sekencang dulu. kena buang juga la ebm tu sbb klu simpan bhgian bwh/chiller cuma thn 2-3 hari je kan. ntah la knp, selalunya klu ada lebihan ebm mmg trs masuk stock frozen. masa buang ke sinki tu redha aje la dgn harapan ada rezeki lain, InsyaAllah.



p/s : pengajaran utk diri sendiri!


4 comments :

~ana~ said...

afne,

sayang nya....xpe la..nak buat camna...xde rezeki kan...peringatan utk diri sendiri jugak...pasni buat reminder..:)

Afne said...

ana, tu la kan. cuai diri sendiri. nk cpt punya psl sampai tak terjenguk ebm dlm fridge :(

win@momyShaneQeisha said...

sayangkan afne, 6oz banyak tu..kalau saya dulu paling banyak sekali pam 5oz je

Afne said...

mommy shane qeisha, nk buat camne kan kena redha la. takkan nk simpan lg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...