Tuesday, August 2, 2011

ANGAN2 NK MEMASAK MENU BERBUKA HARI PERTAMA PUASA TP...

angan2 tak menjadi kenyataan. ececehhhh.. bahasa tak agak2 hahahaaa

yelah, smlm kt office dh berangan nk msk bubur lambuk sbb mlm mggu yg lps ikut eddy main badminton kt pj, dia nk mkn bubur mcd tp isteri dia sbk nk mkn nasi kandar. tp masuk je kereta smlm ptg eddy trs ckp nk beli je lauk berbuka kt pantai dlm. mana lg.. haruslah kedai daging kawah yg famous tu kan. mcm2 lauk ada. naik juling nk memilih. sapa2 suka mknn kelantan wajib dtg sini. tgh pilih2 lauk terjumpa azizah (officemate) ngan husband dia.

settled menapau trs tuju pasaraya central. tmpt shopping brg basah fav sbb mcm2 jns/saiz/rege ikan/udang/ketam/ utk dipilih. kerang besar ibu jari kaki pn ado! anak ikan yu pn ado! beli apa2 patut trs zoom blk rmh.

sampai rmh trs msk nasi, solat asar, pam susu & sediakn lauk pauk yg dibeli td.


haahhhh.. amik kau. ulam ulaman, ikan bakar (for the kids), gulai ayam kg, paru goreng, tempoyak & budu. nmpk tak mknn yg berjurai2 dlm mangkuk kecik tu? rumpai ok! eddy kata sedap tp afne tak berani mkn hehe.. air plak longan tin je sbb tak sempat dh nk rebus2 bagai. masuk dlm jag, tambah air pastu letak dlm freezer biar cpt sejuk.


pemanis mulut.. kurma & kuih akok. beli sampai 2 pek hehe.. yg kiri perisa pandan, yg kanan perisa coklat. ada juga perisa jagung. rege 1 pek RM2 (ada 4 kpg akok). tahun2 sdh diorg jual dlm plastik je.


haahhh.. ini le kurma yg afne ckp2 tu. kering & liat. smlm eddy gi beli kt jln tar. ada 1 kedai tu pemborong kurma, kekacang & buah2an kering dr tanah arab sana. sekilo RM47 tp puas hati mkn. eddy beli 3 bekas utk bawa blk kg jugak. hana & haziq pn suka mkn kurma.

dugaan hari pertama berpuasa, pening kepala sgt2. nk2 bila tiap kali sujud time solat tu aduhai.. kepala nyut-nyut-nyut sakitnya mcm ada benda kt blkg kepala ni. korg imagine lah sendiri. knp ekk?? ada member bgtau klu dia mkn daging mmg kena mcm tu. rasanya tu darah tinggi kan? mcm afne ni, tekanan darah rendah mungkin juga sbb masa preggy haziq dulu mmg ada prob hb rendah asyik ulang alik hukm doktor monitor mkn extra pil zat besi. mudah diserang pening2, blh pengsan & sampai 1 tahap blh deliver baby pramatang. tp.. i tak preggy lah... risau juga sbb nk menjaga anak2 kan. moga Allah berikan kesihatan berpanjangan & permudahkan urusanku, amin.


4 comments :

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

wahh penuh meja ... sedapnya akokkkk ;-)

Afne said...

diana, kitorg yg mkn hbs akok tu. bdk2 tu tak brp minta. ke sbb dh mengdapa honewdew dgn anggur kenyang kot.

watyz said...

sedapnye menu berbuka dia...

Afne said...

aty komen ni buat afne terliur lah tgk gmbr2 tu haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...