Monday, October 8, 2012

Rumah Kosong Sudah Berpenghuni

tajuk ala2 misteri le sgt! hahahahaaa

Alhamdulillah... slps 2-3 bln rmh kt kl tu kosong akhirnya kami sewakan pd akhir bulan lps :)

aritu risau juga kot2 ssh cari penyewa tp ana soh iklan je kt 7E & mudah. mesti ramai org call tanya.. thanks ana! br je iklan 1 hari dh ada org dtg tgk rmh. kitorg siap2 psg kaki pukul ehh org utk handle. the rest penyewa deal sendiri dgn afne. amik kau... sekali yg confirm nk sewa sampai 3 org! pat pat nya, sapa cpt dia punya dpt sewa :-p

pape pun yg penting, agreement sewa rmh msti dibuat secara sah utk backup blkg hari. maklum lah zaman skrg mcm2 blh jd. ku pikir2 sng buat kontrak then matikan setem rupa2nya kena pi LHDN & isi borang bagai...


harga sewa rmh kt kl makin naik ekk.. itu pun afne bg harga patut. takdenya untung.. takat lps byr bulanan kt bank. kurg skt eddy nk byr semua sorg2, lbh skt afne nk shopping kami menyimpan. set meja mkn 6 kerusi, 2 biji lemari dapo, dapur msk, tong gas & mesin basuh kami sewakan sekali. harap2 penyewa jaga rmh kami sebaiknya. nk bawa blk kg pun takde tmpt nk letak cos eddy dh belikn yg baru :)

plan awalnya nk stay kt kl 1 mlm. last2 balik hari je. hari sabtu tengahari tu attend wedding x-schoolmate kt yong peng. tak sempat nk bergambar dgn pengantin (pengantin x siap lg masa tu). bg hadiah kt pengantin, mkn then trs gerak ke kl. takde gambo pengantin, gambo ni pn jd lah ekk...


sampai kl lbh kurg jam 2 ptg, lyn anak2 kt playground dulu...




masuk rmh trs kemas2 brg yg perlu diambil. snap gambar apa yg patut sementara eddy angkut brg masuk kereta.

bdn dh penat, tekak dh haus... eddy ajak pekena cendol & rojak. dulu masa ddk kl kerap la juga eddy bawa ke sini. lokasi dkt2 tmpoint tmn desa.

 energetic di mana sahaja!

muka penat & mengantuk tp maintain sengih tgk kamera hahahhaaa

 cendol kacang

 rojak ni mmg sedap wehhh

 
jom mkn! bismillah...

gmbr ni hana yg snap... tak yah la pnjg sgt muncung tu!

hbs mkn mnm trs gerak blk rmh sbb dh janji dgn penyewa nk jumpa kul 5 ptg. kenal2 dgn penyewa, sain agreement, amik deposit then trs zoom ke mst golf super store kt subang jaya. kesian org tu beria harung jam tup2 dh nk tutup. trs gi rgt kt usj. dpt jugak toy seketol.

lps maghrib trs gerak blk kg. sampai rmh lbh kurg jam 11 mlm. hebat tak hebat.. johor-kl-johor tak sampai 12 jam. penatnyaaaaaaaaaaaaa...


p/s : hati gedik2 menanti si biru+purple :-D


12 comments :

♥cikmOt♥ said...

si biru pepel...jeng jeng jeng...ihikss

:|: TinTa Kibod :|: said...

teringat kata² arwah bapak aku psl abg aku yang ulang alik kl-jb seharian..pegi pagi, balik malam...every weekend tau :p

"ko pegi kl macam pegi batu pahat je kan" sambil geleng² kepala *senyum

elna said...

betul tue afne....perlu ada agrement semua tue bagai....jgn jadi my parent....sewa rumah macam nak tolong olang sahaja....ada dah setahumn duduk sesaja...tanpa malu ngan tuan tanah...cehhh...kita nak bising2 apa hak kita...itu tanah mak ayah ....ehmmmm doakan sajer lerrrr...

~ana~ said...

rindu umah lama..hehehe..

minggu lepas cuak sungguh ana,penyewa buat hal.seb baik semua ok...huhuhu...

Afne said...

izan, biru pepel sdh sampei! mak hepi lompat katak ehh lompat bintang hahaa

Afne said...

ayue, mcm tu lah eddy selama 3 thn yg lps. tu yg aku syg sgt kt dia. dia pn pernah ckp johor-kl-johor rasa dh dkt.

Afne said...

elna, cuba buat report polis. tunjuk geran sbg bukti. org yg ddk tu tak tau diuntung namanya. kan dh serupa PATI gamaknya.

tu lah, afne bkn nk buruk sangka kt org tp zmn skrg ni tak blh simply percaya kt org.

Afne said...

ehh buat hal apa ana? jom dating. afne belanja snogurt :)

mama_umar_maryam said...

aku&apai ni kire kategori gamble jugak weh, terkena sekali dgn tenant yg 1st..pastu setel..tenant yg ke 2 gile baik & setel..tenant ke 3 kalini..wallahua'lam..agreement ada dah..tapi tulah,asek bersangka baik kt org kan..org x pikir mcm kite pon..hmm..mmg tenant ni pon ikut rejeki & cabaran kite jugak ;)

Afne said...

btl tu zet. yg menyewa rmh aku ni nmpk lurus je tp tu lah, yg penting buat kontrak. klu sampai tenant langgar kontrak sng je aku kejar.

watyz said...

sah2 daftar kat LHDN cukop thn kena cukai... hehhehe

Afne said...

watyz, mmg tu syaratnya. tak blh matikan setem gitu2 je. biasalah... nnti org gomen yg kayo dpt bonus hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...