Monday, January 21, 2013

Lebam Biru Ibu Jari Kaki Kanan Anakku

mana tak risau tgk ibu jari kaki anak lebam rupa ini...



ini kisah ptg rabu last week. bdk tak reti ddk diam aktif lari sana sini sama mcm adik dia. naik berbuih dh mulut ibu bebel tegur jgn lari2 klu jatuh sakit nnti. tgh borak2 dgn mak & adik sambil tgk tv, dgr2 hana dh menangis. nangis kaw2 mmg sakit sgt lah gamaknya. masa tu afne igt takde apa2 so sapu minyak je lah tp tak berani nk urut ke apa tkt salah urat. mlm tu elok je hah dia main mcm biasa. esoknya tgk lebam biru.  hana pn asik ngadu sakit. ishhh.. takleh jd ni! kitorg bawa gi klinik then x-ray. doktor kata nmpk ok tp kt bhgian tulang ibu jari kaki tu mcm crack so doktor kena confirmkan dgn pakar dulu.

upah anak2 mkn domino's pizza. see.... sakit2 pn msh lg control cun posing tu!


tengahari jumaat dh confirmkan dgn klinik, alhamdulillah... ok & normal. fuuuhhhhhhhhhhhhh leganya perasaan ni! mana taknya seriau tgk anak jln hencut2. doktor bg ubat thn sakit. klu btl2 sakit baru mkn. syukur lah, lebam tu dh makin surut & dh blh pakai kasut ke sekolah. get well soon hana!

anak2, ibu ni mmg garang. suka membebel. tp ibu bebel bersebab... sbb ibu syg korg, faham?!


8 comments :

lia said...

iyer... paham ibu tp nak wat cmner... anak2 mmg aktif, kan kan...

mcm anak aku gak la, afne hu3

watyz said...

faham ibu! tu la kalo ckp xnak dgr kan. bile skit mula la.. hahahha... aku bkn bebel kat hana tp bebel kat abg iman. sama je afne oi... penat ckp. marah lak sian pulak dtg nangis2 kat kite ni kan... mcm x sakit je kak hana tu... hehehe

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

masa sernok main budak2 ni semua tak sakit kan .. dah penant nanti baru terasa ... wahhhhhh seronok dorg berpizza ;-)

LYAfrina said...

mujur bkn sesuatu y serius.. sedapnyer dpt upah makan dominos. lya x pnh mkn lg domino pizza.. ramai y kata lg best dr pizza hut. ye ke?

Afne said...

lia, ko x tgk lg haziq double tripple aktifnya. dia x takut dgn aku, takut dgn eddy je. klu bwk keluar tak boleh lepa sekejap ntah mana dia berlari.

Afne said...

aty, tu lah kita mak2 ni mmg diberi sifat suka membebel kot hahahaaaa. tp bebel utk kebaikan bkn bebel bnda2 merepek. adehhh sabo aje lah...

Afne said...

btl lah diana, time main hilang rasa sakit. nnti dh penat nak2 time nk tido merengek mntak picit kaki la apa la.

sesekali bwk diorg mkn domino's. dh lama x mkn classified chicken nyam nyamm

Afne said...

tu lah lya, mmg tkt tgk lebam tu kt luar lg ketara masa sehari lps jatuh.

domino's best, pizza hut pn best. klu domino's ni afne suka pizza dia lg crunchy & roti dia pn byk pilihan. klu pizza hut ada soup & fruit salad. itu je bezanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...