Tuesday, May 14, 2013

Basuh Kasut Sekolah

jom skodeng apa hana buat dlm bilik air di pg sabtu yg lps...


k, ni bkn niat nk dera anak ke apa. org kata, melentur buluh biar dr rebungnya. hana pn dh nk masuk 6 tahun. afne rasa molek benar hana belajar buat kerja2 yg mudah. lg pun memudahkan afne bila time pantang nnti. bbrp hari sblm tu mmg dh bgtau dia ibu nk ajar kakak basuh kasut. mmg excited sungguh dia. hari2 tanya bila nk basuh kasut hehe... hana ni dikira bdk yg pembersih. pantang btl dia klu kwn terpijak kasut karang blk sekolah mesti dia mengadu kt ibu. kasut sekolah tu taklah kotor sgt so sekejap je lah 2 psg dia basuh sekaligus.

esoknya hana kapur kasut2 tu. afne ajar sekali je trs dia buat sampai hbs. well done hana! jgn esok2 mls basuh+kapur kasut sekolah tu udah la yea.


8 comments :

Nurulhuda Abdul Latip said...

Bagusnya hana...setakat ni kita masih basuhkan kasut zara..yelah dia 5 tahun pun tak lagi..Pernah hari tu suruh dia basuh sendiri taknak pulak..Lepas ni memang nak kena latih laa

watyz said...

wa... rajin la dia... :)

Afne said...

kak huda, afne bersyukur sgt sbb hana jns anak yg byk membantu. byk benda yg dia belajar & buat sendiri. akak cuba2 la pujuk zara nnti sng time pantang ;)

Afne said...

aty, harap2 rajin tu berterusan sampai bila2 :)

mama_umar_maryam said...

bijaknye awak!!! pasni basuh kasut haziq plak ye ;p

~ana~ said...

good job hana...:)

Afne said...

zet, haziq ntah nk ke tidak klu disuruh basuh kasut next year dh nk sekolah.

Afne said...

tq auntie ana :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...