Thursday, August 22, 2013

Hani Hadirah @ 2 Months

18/08/2013 (ahad) yg lps, umur hani genap 2 bln. syukur alhamdulillah, setakat ni semuanya baik2 sahaja. sekejap je kan, sedar2 dh 60 hari afne melahirkan hani. kelmarin (isnin) kami ke klinik utk monthly checkup. berat hani dh naik ke 4.7 kg (last month 3.8 kg) & panjang 58 cm (last month 56 cm). masa amik jab tu mmg melalak sekuat tidak (sbb terperanjat) tp lps tu lena tido. blk rmh elok plak perangai sengih2...


antara perkembangan hani setakat ni..
  • alhamdulillah, msh lg minum susu ibu sepenuhnya. moga afne dpt capai target 6 bln kemudian 1 thn & seterusnya hingga 2 thn, In Shaa Allah.
  • sgt tertarik dgn benda bergerak & berwarna warni. kdg2 tgk tv beria (siap senyum sorg2) mcm le faham sgt rancangan tv tu hehe. klu dgr kakak & abg bergelak ketawa kejar mengejar mula lah dia tercari2.
  • minah senyum ni dh mula ketawa & keluar suara bila diagah. seronok tgk hani dh pandai 'borak' dgn bahasa ahhh uhhh ehhh.
  • dh start main buih2 air liur.
  • time tido klu x berbedung sedar2 hani dh melintang. klu dibedung pn dia kuat menggeliat tgk2 dh ke bawah. kena jaga2 sbb hani dh start 'mengganas'.
  • kaki sgt aktif & kuat menolak sampai terangkat punggung. dh mula tido dgn posisi separa mengiring.
k, ni antara gmbr2 masa usianya 1-2 bln :)

24/07/13

anak dara kecik ayah. time tido sebiji rupa eddy hahahaaaa!

 30/07/13

mata sepet... mcm abg haziq ke mcm ayah? yg jelasnya muka serious mcm ayah hehe

16/08/13

drama queen! ni masa org dtg baraan/marhaban aritu. kemain kuat melalak mcm org kurg kasih syg. elok je tetamu blk dia sengih2 ajak borak. saja je kan nk ibu kelek dia ke mana2.


p/s : super duper bz.


10 comments :

mama tisya said...

kejap je dh 2 bln

lia said...

bukan kurang kasih syg tp nak bgtau kewujudan dia kat tetamu he3

~ana~ said...

alololo comel nya dia...insyaallah ada rezeki kita jumpa nnti erk hani...:)

fidah said...

comeinya anak dara ni hehe

Afne said...

errynn, mmg cpt masa berlalu...

Afne said...

lia, dia pn nk berkenalan dgn org kg jugak hehe

Afne said...

ana, lama sgt x jumpa kan. tau2 memasing dh ada baby baru :)

Afne said...

fidah, tq :)

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Dia nak ibu dia jer pegang ... Tak mo org lain ...

Afne said...

hani fadhlina, baby kecik ni hidungnya lbh tajam. "bau" ibu takde je mula lah dia mencari2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...