Tuesday, March 11, 2014

Hisap Ibu Jari

org jawa kata.... hisap jempol! hahahaaaaa. jempol = ibu jari.

dlm ramai2 anak (gaya mcm 1 team bola je jumlah anak hehe), hani le sorg yg suka hisap ibu jari. seingat afne sejak umur 2-3 bln dh mula hisap tgn klu blh dua2 tgn nk masuk sekaligus! amboi kemain tamak gitu kannnnnnnnnnnn


masa dlm hari (pantang) hani kerap nangis bila celik mata so belikn pacifier (pacifier blh mengganggu penyusuan susu ibu kerana berkemungkinan bayi akan keliru puting) konon nk bg dia diam tp lgsg dia x lyn. asal sumbat je dia luah keluar, asal sumbat je dia luah keluar. pastu afne terbaca kt mana x igt dh, bayi bwh 2 bln yg kerap meragam adalah normal sbb dlm proses menyesuaikan diri dgn environment baru. kauuuuuuuuu.... anak dh 3 br nk terbaca bnda ni!

lama2 hani pandai hisap ibu jari. dpt kemam ibu jari senyap je molek perangai. cute pn ye jugak. nak2 klu dia hisap ibu jari & sblh tgn lg dok garu kepala, tu signal saya dh mengantuk-saya nk tido! yg afne perasan, dia lbh suka hisap ibu jari tgn kiri. tp setakat hari ni hani byk guna tgn kanan utk capai brg & time afne hulur biskut.










kan kann kannnnnnnnnnnnn... jempol tgn kiri lbh sedap kot hahahahaaaa. ada org kata klu ibu jari tu asik dihisap lama2 nnti kecut/x sama saiz dgn ibu jari yg sblh tgn lg. ntah, ada sesapa yg tau kebenarannya?? afne terfikir gak mana lah tau sampai ke bsr karang dia suka hisap jempol dia tu hehe...

bbrp hari lps hani buat aksi hisap jempol kaki! comel je tp mengundang kontroversi btl perlakuan ko ni nak oooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... 

haaahhhhh... tu mula lah tu nk kata hani mintak adik kan???!!! tunggu lah hani bsr skt kasi chance ngempeng ibu puas2 ye x? buat masa ni blm ada usul pertambahan ahli keluarga tp klu btl pn apa salahnya kan, terima lah dgn hati terbuka. setiap anak dtg dgn rezeki masing2 :)


4 comments :

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Hehehe ... Semua gambar die hisap jari ...Comelll ...

#PrayForMH370

Petak Bunga said...

betul la tu..
semua bdk menangis..kalau tak nangis ada msalh lah tu..
manis jari tu sedap hisap.

Afne said...

hani fadhlina, mcm dh jd habit hisap jari tiap kali nk tido hehe

Afne said...

petak bunga, kdg kita ngeluh knp anak byk nangis, knp anak aku aktif, knp anak aku x reti ddk diam, knp anak aku byk tanya.

itu lbh baik dr anak yg pasif & kurg explore :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...