Sunday, May 18, 2014

Hani Hadirah @ 11 Months


Alhamdulillah syukur, hani genap 11 bln hari ini :)

fuuhhhhhhh.... makin besar makin ligat makin byk akal. stok x reti ddk diam. nak2 skrg ni dh pandai merambat (naik berdiri+meniti) mmg semua tmpt dia cuba pnjt. gelihati kdg2 nmpk dia cuba2 pnjt sofa ok! dlm kereta pn jd... dgn lagak lps satu tgn mcm dh kuat sgt kaki tu kan!


nmpk semua bnda klu blh nk kutip masuk mulut. mmg ibu dia kena monitor lbh2 lg bab kebersihan dlm rmh & di mana2 sahaja. klu kt rmh tu nmpk sapa2 pegang hp mula lah dia berlakon merengek mcm org kurg ksh syg kang kita letak hp ni sepantas kilat dia merangkak nk take over hp tu pulak! plg suka korek hp ibu sbb dia blh dpt mcm2 bnda dlm tu.


psl mkn.. alhamdulillah x cerewet. ibu msk apa, ibu bg apa mmg dia telan je. hani paling suka mkn bubur nasi dgn sup ayam+kentang+carrot. licin mangkuk dia kerjakan. tp skrg dh pandai nk kerek... klu blh mknn nk pegang sendiri. kdg2 kita suapkan, dia luah & dia masukkan sendiri dlm mulut. afne perasan dia suka finger food. biasanya afne potongkan buah2 ikut saiz yg sesuai utk dia pegang cthnya buah betik, mangga, honeydew, tembikai & etc. pisang goreng ke, keladi goreng ke, nugget ke... mmg kena monitor time mkn sbb dia blm ada gigi kan. cer berani rampas trs dia jerit high pitch! hahahaaaa


bila hani tido... fuuhhh lega sikit. tp klu askar lg 2 org tu pn tido sama2 lg bertambah lega si ibu. sempat lah juga nk korek hidung ke apa hahahaaaaaa



  • Alhamdulillah, msh mnm susu ibu. moga Allah permudahkan urusan kami, amin.
  • blm tumbuh gigi. tp klu blh aoa org nk mkn dia pun nk mkn. kdg2 mulut ibu jd mesin pengisar kunyahkan utk dia.
  • aktif. bila celik mata kerjanya mengesot-merangkak-berdiri-merambat-meniti non stop. bila x pandai turun pandai pulak dia jerit2 suruh ibu tlg ddk kan. mmg umur mcm ni tgh meligat nk dpt akal. tu blm berjalan lg. moga ibu lbh sabar melayan anak2.
  • dh reti panggil2 org. "ehhh...ehhh..." pantang nmpk kelibat org. dh blh kenal siapa si pulan bila kita sebut nama trs dia cari2 pandang orgnya. bila ibu tanya mana cat/kucing/meow dia trs tgk pintu dapur sbb dia tau kucing selalu standby kt pintu mintak mknn.
  • dia tau dh bila org bersiap pakai tudung cpt dia dtg dkt depang tgn mintak dukung. tiap kali ibu sarung tudung nk jemput/hntr abg & kakak ke sekolah mula lah dia merengek nk ikut hehe

bln dpn hani cukup setahun. rasa mcm br je lg lahirkan, mcm br je lps pantang, tup2 dh 11 bln skrg ni. bila anak2 semakin bsr rasa rindu masa diorg msh baby. tp ibu tetap mendoakan yg terbaik & moga anak2 ibu membesar dgn sihat & sentiasa di dlm lindunganNya, amin.



4 comments :

Nurulhuda Abdul Latip said...

Kan cepat jer diaorang membesar kan...Baby kita pun lagi berapa hari je ni nak setahun, cepatnya la masa..Oh hani belum ada gigi lagi eh, aisyah pun dua batang je gigi atas tu pun bayang dah ada tapi belum tumbuh keluar lagi.

LYAfrina said...

comel..
lg sebulan nak masuk umur setahun

Afne said...

kak huda, btl lah kan rasa cpt btl masa berlalu. dh nk masuk setahun dh hani. rasa br je lg bersalin hehe

gigi hani blm tumbuh. gusi dh keras dh. tp pantang tgk mknn semua klu blh dia nk mkn :)

Afne said...

tq LYAfrina. sebulan je lg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...