Tuesday, December 23, 2014

Hani Hadirah @ 1 Year 6 Months

salam semua.

Alhamdulillah, 18/12 yg lps Hani Hadirah genap usianya 18 bulan. rasa mcm... ehh cptnya adik membesar. happy, sedih, seronok semua ada kan bila tgk anak2 membesar dpn mata. jatuh bgn, ssh sakitnya, kita yg jaga. Terima kasih Allah, atas nikmat yang Engkau berikan... syukran.


milestone hani @ 18 months...
  • Alhamdulillah, msh menyusu bdn. moga Allah permudahkan urusan hingga ke 2 thn nnti, amin.
  • mkn semua nk ada pinggan/mangkuk sendiri. bersepah tp nk biasakan dia x manja sgt semua nk bersuap je. berdikari kan bgs dik kan? pastu ibu lap highchair & lantai kasi bersih berkilat semula hehe..
  • gigi dh masuk 11 btg. 4 gigi dpn bhgian atas, 4 gigi dpn bhgian bwh, 1 gigi geraham atas kanan & 1 gigi geraham atas kiri. berkesan juga tips doktor pakar pemakanan psl jambu batu tu. klu afne tau dr anak pertama dulu dh amalkan.
  • hari ni appointment dgn KK... berat terkini hani 7.8kg. kecik je tp dia punya ligat sama mcm kakak & abg dia. yg lain2 Alhamdulillah baik2 saja & perkembangan hani memuaskan. dpt sekali hadiah injection menjerit dia nangis skjp.
  • pertuturan msh kurg tp sgt faham pertanyaan & percakapan org sekeliling.
  • suka sgt pensel & buku mcm kakak hana. klu ibu tgh buat keje, dia sendiri tau mana nk ambil recycle paper & mntak kita ambilkn pensel. 
  • suka menyanyi tp humming ntah apa2. tp mmg nmpk dia suka menyanyi sorg2.
  • kuat merajuk juga yea... klu ibu tegur nada lain mcm skt terus mata merah bergenang airmata tp ego tahan2 dgn cebik2 bibir trs lari ke satu sudut kihkihkihhh.... saja suka menyakat adik

comel sgt lah konon merajuk pastu pegi jauh2 tu kan?! x sampai seploh saat punnnnn.... pastu trs ddk kt pangku ibu mcm x de apa2 berlaku kahkahkahhhhh


1 comment :

siti natrah said...

Assalam...pandai sangat hani mengajuk...anak ti lak baru 15 bulan yang kecik ni...mengajuk tu tak pandai nak lari jauh2 lagi..sebab tak pandai jalan lagi..huhuhu..kalau mengajuk dia mengamuk serba tak kenalah..aduilaa anak-anak kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...