Thursday, May 14, 2015

Kad Hari Ibu

ibu fikir ibu sorg je yg igt hari ibu. rupa2nya..... anak2 bg kad :)

yg hana bg ni mmg dia buat sendiri bbrp hari sblm tu. kantoi sbb ibu kemas meja belajar dia tp ibu diam2 je buat tak tau. sampai ke harinya igt dia lupa nk bg, mungkin sbk ulangkaji pelajaran sbb nk exam kan. dh ptg2 tu dia suprise....



alamak kakak... terasa pulak ibu selalu mrh kakak. ibu say sorry k (ayat yg selalu afne ckpkan bila terlepas mrh kt anak2. biasanya afne akan explain knp mrh). ibu bersyukur sgt dpt anak mcm kakak. sgt berdikari & byk tlg ibu jaga adik2 & kemas toys yg diorg sepahkan.

keesokan harinya, dpt kad yg haziq buat dgn kwn2 & cikgu di sekolah. dr jauh kemain tersenyum simpul then masuk je kereta dia ckp... "bu... abg ada hadiah nk bg ibu ni. abg cinta ibu"



iye lah nak oiiii.... ibu pn cinta ksh syg kt abg haziq juga tahu?! belajar rajin 2 ye, jd anak soleh taat ibu & ayah. nakal2 abg tu ibu mrh sbb ibu syg, fahammmmmmmmmmm???

terharunya korg.... afne sampai menitik airmata bila anak2 serah kad ni. kdg2 rasa diri ni x cukup bgs jlnkn tggjwb ibu pd anak2. maklum lah kita insan biasa kdg rasa penat, rasa mrh, rasa geram... terhambur juga kt anak2 bila ada masa masing2 buat peel. moga Allah berikan kesabaran yg tinggi utk kita menjaga, membesarkan & mendidik anak2, amin.

pastu ayah blk kerja wish slmt hari ibu. hadiah ke bunga nan ado! mmg jns x romantik kannnnnn igt lupa kt ibu anak2 dia ni (maklum lah masing2 tgh membz koje) hehe....


2 comments :

Lea Ismail said...

seronok baca entry ni. mesti rasa terharu sangat kan bila anak-anak serahkan kad dari hasil tangan mereka sendiri

Afne said...

hi lea.

klu buat entry2 emosi mcm ni kdg menitik airmata hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...