Wednesday, September 30, 2015

Muzium Negara, KL

salam semua :)

anak2 dh 2 hari 'bercuti' maka rmh riuh rendah sejak pg. kelmarin diorg sekolah rasa sunyi je, hani pn boring x de kwn.

berbalik kpd tajuk entry, sblm cuti sekolah lg hana dh mntak nk pegi Muzium Negara. katanya teringin nk tgk zaman2 dulu mcm dlm buku teks. kebetulan pulak birthday hana jatuh dlm cuti sekolah maka kami cuba penuhi permintaan hana :)

dr batu pahat kami gerak awal pg trs ke hotel booking bilik & ke Muzium Negara.


haziq nak sgt bergambar kt train. yg lain2 dh jln ke dpn. kami dtg 2 family. dh lama x jln2 dgn family kak rin mcm masa ddk kl dulu2 :)








keluar je dr galeri nmpk pelukis live sketch photo. saja abadikan potret anak2. saiz kertas B4 anggaran masa 10-15 mnt dgn harga RM10, ok lah kan x mahal.



alahai haziq oooiii... x pyh le buat muka mcm terpaksa sgt2 hahahaaa


utk hani, abg tu lukis dr gmbr dlm hp je. korg tau je lah mana dia nk ddk diam2 atas kerusi. itu pn nk snap gmbr dia yg molek ada saja x kena. nsb baik ada gmbr dlm simpanan hp.


masing2 dh mengadu kelaparan jd kami trs ke Tang Lin pekena Ikan Bakar Wak. skrg dh ada branch di MITC Ayer Keroh. bila2 dtg Melaka blh try.

lps mkn kamk singgah solat Zuhur kt Masjid Negara. dh lama x ke sini. kebetulan ramai pelancong asing & rombongan bdk2 sekolah.



kami trs blk ke hotel & berehat. mlm nya kami redah ke Nasi Kandar Pelita, Jln Ampang. kt johor (bp terutamanya) mmg ssh nk cr nasi kandar power mcm kt kl.

k, jmpa di entry berikutnya ;)

p/s : hari ni hari ke 2 sekolah ditutup akibat jerebu. moga semua ni cpt berlalu.


4 comments :

Lea Ismail said...

anak saya kalau ke sini memang keretapi tu dulu diperginya

Nieyl said...

Singgah pagi...
bila tgk gambar² nie..
teringat pegi zaman rombongan sekolah rendah dlu...

Afne said...

hai lea,

lama juga x ke muzium rasanya last tahun 2010 atau 2011.

Afne said...

hai nieyl, a'ah pernah ikut rombongan sekolah rendah dulu. Ddk kl 11 thn jarang pulak ke muzium hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...