Monday, June 24, 2019

Majlis Taklimat & Diskusi Pencapaian Murid Tahun 6 2019

Salam semua.

Rasanya mana-mana ibu bapa yg mempunyai anak yg bakal menduduki periksa bsr akan melalui thn yg sbk yg mana kita akan kerap menghadiri majlis yg dibuat oleh pihak sekolah. Sesi pertama majlis diskusi melalui penilaian ujian dan peperiksaan dari Jan-April 2019.





Sesi kedua dibuat pd bulan Jun di samping perkenalan dgn guru bsr baru. Kami semua diberi penerangan prestasi anak masing-masing dlm bidang akademik & disiplin.


Semasa majlis diskusi ni ada insiden yg berlaku tp berjaya dikawal dgn bantuan YDP PIBG yg juga anaknya bakal menduduki UPSR thn ni. Ucapan, penghargaan & kata-kata semangat dr beliau sgt menyentuh hati kami ibu bapa yg hadir hingga mengalirkan airmata.


Dalam apa situasi pun kita sbg ibu bapa jgn menyerah kalah. Benar kita tak blh memaksa anak hingga beri tekanan dan bg kesan pd diri serta pelajarannya. Kita sbg ibu bapa mestilah sentiasa bersikap positif, ambil tahu pelajaran anak-anak, sentiasa beri kata-kata semangat dan yg paling penting mendoakan yg terbaik utk anak-anak kita. Jikalau bkn kita siapa lg cth terbaik utk mereka lihat, dgr dan praktikkan. Anak-anak itu ibarat kain putih dan kita lah yg mencorakkan mereka.

Semoga anak-anak calon UPSR dimudahkan urusan mereka menerima ilmu, dpt buat yg terbaik utk peperiksaan dan berjaya di dunia serta akhirat, amin.


No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...