Thursday, May 28, 2009

"Hana, Ibu Sedih La..."

"hana, ibu sedih la..."

klu blh nk ngadu ngan hana camtu blh tak? mesti hana tak paham apa dok cengang2 tgk ibu dia ngalir airmata pastu point kan jari telunjuk dia dgn berkata "diam... diam..." ni le reaction hana bila nmpk org menangis.

arrrgghhh tak kira, ni masa keje ke apa ke aku nk luahkn gak perasaan aku yg tgh bergoyang skrg ni. afne sgt2 extremely upset bila mana a friend of mine bgtau yg ada someone dok gebang kt org yg afne ni suka cerita psl anak. terkejut? geram? sedih? marah? dada ni rasa semua perasaan tu pd masa yg sama. sungguh tak tersangka senyum manis purak2 tu ada cerita di sebaliknya.

dh lama dh pendam pe'el dia ni.. mls nk kecoh2 karang gaduh sampai la dh ada org lain yg kena. i don't care klu org tu baca entry ni. ADA AKU KESAH????!!!! agak2 ko la kan org/kwn lain tu berubah mesti ada sebabnya.. sbb mulut ko yg jahat tu! mana tak jahatnya.. ko ckp aku kuat mkn (sedangkn aku tgh peknen). mmg aku kuat mkn klu tak peknen pn sbb laki aku soh mkn byk2. apa ko sbk2? byk dh benda yg ko suka ngata org tp balik kt diri engkau. sedar2 la weeeiiii

aku suka cerita psl anak.. apa yg ko sbk? anak aku.. kebanggaan aku.. kesayangan aku.. suka hati aku la nk ckp apa pn. ko mmg takkan paham punya sbb ko lom pernah bertarung nyawa melahirkan zuriat. ko tak suka, jgn sbk purak2 tanya hal anak aku & jgn gatal baca blog aku.. sbb tu aku tak pernah bg password previous fp aku kt ko sbb aku tau ko suka jaja cerita psl org lain. mmg btl2 bz body mami jarum! ko baca & pahamkn btl2 entry aku ni sbb lps ni mungkin delete sbb.. mls nk igt psl ko.


takpe, Allah Maha Adil. aku percaya setiap benda yg berlaku ada hikmahnya. mungkin 1 hari nnti bila engkau bergelar mak/ibu/mama/umi/mommy, br ko paham apa perasaan aku bila ada org lain yg buat ko mcm ni. mungkin masa tu br btl2 aku pulangkan paku buah keras kaw2 kt engkau.. tp aku takkan buat mcm tu sbb aku adalah seorg ibu.

kpd insan yg bergelar ko/engkau tu.. bawak2 le berubah demi kebaikan. aku maafkn ko tp mungkin sukar utk aku melupakan. mmg setiap manusia tu ada lebih.. ada kurangnya. aku pn bkn manusia sempurna & mungkin aku pernah mengguris hati ko tanpa sedar.

p/s : releasenya saya dh luah dlm ni. selalu ngadu ngan eddy mesti dia kata.. "buat apa kisah apa dia ckp? ada dia bg awak mkn?". plus... penggunaan ganti nama diri aku tu sbb saya tgh mrh ok. nk blk dh ni.. nk peluk+gomol+cium hana dgn ayah dia hahahahaha!!!!



8 comments :

Anonymous said...

hek eleh..kecoh nye minah tu..
lantak la dia afne..dia jeles la dia xde anak..
rasanya kan semua orang yg ada ank mest cite psl ank dia, normal la tu...

mama tisya said...

ler naper la ada specis org camni...die tu tkde ank ke..lantak ler kita nk citer psl ank..ank kita..bkn citer psl ank org lain..bengong kn

**vote utk tisya utk toddler super model contest..cara2 nk vote jom tgk kt blog mamatisya...tq

++eden|essey++ said...

afne ako setuju sgt ngan words ko tuh..."ADA AKO KESAH"...dan betul kate eddy tuh.. "BKN DIE YG BG KITE MKN"

hahhahaahahaaa...gelakkan dier...

~ana~ said...

bz body je org tuh..ish...xyah layan la org camtu afne..buat bodoh je..lg kita ingat/pk..lg buat kita sakit hati..lantak la dia nak kata apa..janji kita bahagia...:)

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

adehhhh salah ker citer psl ..anak aku pun confuse jap .. hu..hu... sabar yer afne

Anonymous said...

lor...ade plak org yg xpuas hati bila cite psl anak...normal la tuh...menda cmtu pon nk kecoh..sabo jela...kak afne...wt derk jek..kang dia dh de anak...tiap kali dia nk cite psl anak dia jek..akak bg paku buah keras...hambik ko!

Mayudi + Asniza = Alya + Alesya said...

afne,,,

buat x kisah jek afne,,, jgn dilayannnkalu kita layan,,, kita yg jd giler,,,, aku pun sepesen ngan kor,,, asyik citer psl anak aku jek,,, kat opis,,,,, ha,,ha,,,sebab aku bangga jd seorang ibu,,,, eleh,,, dia tue jeles jer,,, tue yg dengki sgt,,,, kalu kor sedih,,, lagiler dia suker,,,,

ingat tau,,, kene kuat,,,, cayok,,,

Anonymous said...

sabo ye afne..ank die xcute cm ank hang..tu yang die cmtuh..hakhak..di jelez..wat bodo je bile die ckp..anggap je mcm dgr munyik lalat ke langau lalu..okeh bebeh!! caiyok2!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...