Monday, October 26, 2009

Kesian+Penat+Geram!

haaa.. amik ko. ni sesi luahan perasaan. bercampo aduk dh ni rasa nk meletup je

KESIAN dgn hana & haziq. ni lanjutan Hal 2 dr entry sblm ni. khamis lps kan hana kena flu+batuk skit2. jumaat tu dh start nk demam. hari sabtu, temp turun naik. siang ok, mlm pns blk. ahad pn mcm tu. mkn ubat, tuam satu badan, sapu air asam jawa. kejap tu ok la. nk maghrib badan hana pns semula. plg kesian mlm td jam 2 pg hana melalak terkejut2 mcm menggigil.. check temp dh 39.2! bukak baju dia, tuam tuala basah, bg mkn ubat lg pastu tepek ice cooler pack kt dahi hana. turun skit temp ke 38 (still demam lg). pg ni lps mandikn hana dgn air sejuk, tukar baju+diaper, hana dh tido semula. tp kejap2 cari nk peluk lengan ibu je. takmo berenggang lgsg. terkejut dr tido je menangis.

PENAT jaga anak2 yg kurg sht. haziq pn terkena flu mungkin jangkit dr hana la. mlm td plg mencabar la. jam 4 pg br dpt lena btl2. sblm tu afne ngan eddy bergilir sorg jaga hana sorg jaga haziq. kebetulan haziq yg flu tu merengek je. last2 eddy bawak tido kt hall br le haziq blh lena. agaknya haziq pn sama terperanjat tiap kali hana melalak. nsb baik la eddy ada sama klu tak ntah mcmn agaknya..

GERAM sbb baru hntr hana ke taska 4 hari dh jangkit flu+batuk sampai bawak ke demam. ssh la kitorg mcmni! takkan asik nk cuti je. bila komplen kt taska, owner kata klu bdk demam mmg tak blh bawak ke taska sbb tkt nnti mak bapak lain bising. lg pn dh state dlm T&C klu ada sakit berjangkit tak blh hntr taska. hbs tu anak aku tu dpt sakit jangkit dr sapa? ke ada mak bapak bodoh yg tak tau peraturan? eddy dh bising2 sbb anak asik sakit. kesian tgk hana tak larat je memanjang. ulang alik ke klinik tu dh 1 hal, nk plak kena amik cuti jaga lg. rasa mcm nk tukar taska tp end up mungkin goes the same way. hbs tu takkan nk berhenti keje?? arrgghhh.. haru btl rasa kepala otak skrg ni. airmata dh mengalir ni uwaaaaaaaaa


12 comments :

~ana~ said...

afne, bw banyak2 bersabar ok..dugaan dlm nak besar kan anak ni mcm2...kita as a parent, kena kuar sikit la ye...

Diana (Mama Adam Mukhriz) said...

alahai .. dah dua2 sakit2 .. kalau kita risau nak keje .. terigt kat anak2 jer

rossysweety said...

kesian ko....teruk betul taska tu...kalau budak demam pun tak nak handle....duit nak pulak???cuba la carik taska lain kalau cam ni ajer memanjang....

aida said...

erm...sabar la afne..nk wat cne kn...lgpun skrg mmg tgh musim btuk+flu+demam...ank2 sedara aku yg kt umah pun mcm tu jugak...

cintaKusayangMu said...

ksianye hana n haziq...dugaan kak..ssh gak klu taska tu xjag betul2 bdk2 yg demam bg gak dtg taska...adoi..pening la cmni ...cmne nk buat tu...

mummy aryan syamil said...

siannye hana..
bese la afne,nursery mmg gituk,sis in law shiera pun hangin ngn nursery gak..asik2 kn cuti..abis tuh sakit tuh dtg dr mane kan..

Liana said...

Afne...banyak bersabar yer... Susah bila sebut pasal taska nie... Cuba Afne cek taska tu...betul2 bersih ker? Coz, rasa kimm lah... Hana sejak masuk ke taska nie...banyak kali Hana demam, flu dsb! Macam ada yang tak kena jer... Cuba tanya air yang dia beri kat budak2! Takut air tu tak masak atau hanya air yang ditapis! Kimm kasihan kat Hana jer... Selalu sangat demam. Rasanya kalo tukar taska pun ok kot!

p/s: Maaf yer..kalo kata2 kimm ni buat afne terasa... :)

Anonymous said...

x baik tau.. ckp mak bapak org lain bodoh.. mungkin mak bapak budak tu x leh cuti..terpaksa gak hantar anak diorang..itu la risiko yg kita kena tanggung kalau ke nursery...kalau nk kurang risiko..antar ke rumah pengasuh...
just my opinion...

mama_umar said...

sabar byk2 afne..dugaan tgh datang..huhu..get well soon H2

umilia said...

salam..walaupun tak kenal rs tepanggil lak nak bg komen sbb nye sy pun kene bnda yg same gak.ank sy 2 org anta taska.biasala kat tska tu aircond nye kuat.flu n btuk tu da mcm penyakit biasa pd bdk2 tska.da mintak slowkan aircond tp takleh gak.at last dorg bkk je tgkp bd kurgkan aircond.pstu skang ni cuti sy pun tinggal 2 ari je nak smpai akhir thn ni.nak wat cmne.lps abg sakit adik plak sakit.tepaksala amik cuti kan.yg kesian nye skang bpknye sakit sbb acc tp tak dpt nak cuti sbb cuti da tggl skit.sshkan cmni..rsnye kene mintak cuepacs bg cdgn utk ibu2 dpt cuti skali bile ank sakit.so takdela kaco cuti kite kan.tp tu la takde ke org yg utarakan bnda ni ke pm kite..

p/s:sori ek pnjg plak membebel..hehehe..

Afne said...

tq kwn2.

ida81 said...

tiba2 rasa bersyukur sbb dpt jaga sendiri anak huhu..kesian bila baca n dgr cite kwn2 dan adik ipar psl anak selalu skt bile hntr nursery...tp nk buat cemana kan...sabar jela...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...