Saturday, April 24, 2010

Pejam Celik.. Pejam Celik

cuba korg pejam mata.. pastu celik.. pejam mata lg.. & celik lg. hahahaaaa saja je soh korg buat mcm tu. cpt btl 5 hari mc berlalu..

fyi, blisters kat badan+muka+tgn+kaki+kepala dh mengering. most of them dh totally kering. syukur alhamdulillah. dulu sblm kena chicken pox selalu terfikir teruk ke? sakit ke? bila dh kena ooooo mcm ni rupanya. mmg kena disiplin skit la.. jgn skip mkn ubat, sapu ubat & thn nafsu mkn udang sotong segala huhu. cabaran bsr tu cos mak klu msk sambal tumis udang/sotong mmg mantop beb. afne msk pn tak sesedap mak msk hehe. ehh tp korg, normal la kan parut2 yg ado tu bak kata eddy "takpe byk parut, janji abg syg" wakakaaaaaa

5 hari kt kg, 5 hari jugak la ddk rmh. mmg tak keluar la keluar pn takat sidai baju je rajin kan saya? mmmm.. rasanya arini nk keluar la cari brg alasan konon nk hirup udara luar. hana.. haziq.. jom kita ajak ayah pusing2.


10 comments :

Nana said...

mmg seksa kena ciken pox ni penah kena masa darjah 4 mmg pkai spenda je dok umah

pastu smpai skang ada 1 parut kekal parut idop agak besar gak la kat perut.kat dahi pon ada

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

kami pun balik kg nieh afne ;-)

Manjakusayang said...

Alhamdulillah... suka dengar afne dah sihat...

mama_umar said...

heh3,aku klu sapu krim tu bile dah kering mmg cpt2 tanggalkn..xtahann

Afne said...

nana, parut kenangan hehe

Afne said...

diana, best wooo cuti lama kt kg cuma tak dpt berjalan2 sampai sembuh hehe

Afne said...

kimm, tqvm. alhamdulillah dh kering semua blisters.

Afne said...

zet, tgn aku gatal2 dok nk kopek je kuping2 tu huhu

ibudhani said...

oo sori br tau afne kena chicken pox... sy xpenah kena lg...tp tgk parut chicken pox pn dh tau seksanye la sakit tu...

afne..cmne dgn anak2..hope dorang x kena..aduhla xdpt bygkan kalo bdak2 yg kena...

alhamdulillah awak dh sehat..

Afne said...

ibudhani, takde la sakit camne cuma sblm kena tu badan bisa2 (mcm nk demam) pastu gatal2 2-3 mlm pertama. mmg kena tido bwh kipas sbb bila rasa rimas lg la merenyam badan rasa nk garu je.

aritu hana yg kena dulu jangkit dr bdk taska. dh lps 2 mggu br afne kena. skrg ni jaga2 kt haziq la tkt kena sbb dh terdedah ngan virus chicken pox kan.

alhamdulillah, ni dh 2 hari keje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...