Tuesday, June 28, 2011

CUTI2 LANGKAWI : DAY 2 - KOTA MAHSURI & TELAGA AIR HANGAT

dr beras terbakar kitorg trs tuju kota mahsuri tmpt terletaknya makan mahsuri & muzium mahsuri. sblm tu tgk aksi 2 beradik dgn sekor monyet yg hana dpt (read as beli) dr kedai kt beras terbakar. haziq mula2 tkt dgn bunyi monyet yg nyaring & kuat tu. lama2.. berebut! ok, silap saya sbb beli sekor je.




sunyi je kota mahsuri ni. cuma lagu2 lama berkumandang. lg pun hari bekerja & bkn cuti sekolah kan.





singgah mnm air kelapa muda fresh 2 biji RM7.. amik kau! kelapa kt langkawi mahal ekk? tp faham la kan tmpt pelancongan rege mesti naik. ada juga jual air nira sejuk dh siap paket tp tak ghairah nk mencuba hehe.. blkg gerai tu terbentang sawah padi berlatarkan gunung ganang.. ntah knp tak snap gmbr pemandangan kt situ huhu..



kemudiannya kitorg masuk ke muzium mahsuri. umpama belajar sejarah masa sekolah menengah dulu. tp more kpd sejarah mahsuri sejak lahir sampai la mati dibunuh gara2 fitnah.

lps tu kitorg tuju telaga air hangat. ikut akak yg jaga kedai kt main entrance sbnrnya ada 2 tmpt telaga air hangat tp kitorg masuk 1 tmpt je sbb dh ptg. cantik juga tmpt ni tp mcm kurg penjagaan. ke mmg air tu nmpk berlumut gitu? walaupun air kt situ hangat jgn tak caya byk anak ikan dlm kolam2 tu.





lps keluar dr telaga air hangat, kitorg ke gunung raya pula. next entry yea :)


4 comments :

lia said...

sedey jer muka haziq kat gmbr no.3 tu... hu3....

ni mmg tawaf satu langkawi, complete

Afne said...

lia, tu bkn muka sedih tp muka takut hehee.. tu tak complete lg. selected places je. tak puas la mcm nk gi lg hahahaa

mama tisya said...

ok je hana nk pki topi gtu

Afne said...

ryn, dia nk bergaya mcm ibu dia gak hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...