Tuesday, July 26, 2011

HANA @ 46 MONTHS

hana 46 months @ 3y 10 mos


alhamdulillah, msh lg berpeluang update perkembangan anak2. kurg dr 2 bln dr hari ini (23/09/2011), hana akan berusia 4 thn. cptnya masa berlalu. sbg ibu tentunya afne antara insan yg plg gembira dgn setiap apa jua perkembangan anak2.
  • hana dh hafal surah al-fatihah walaupun tajwid msh tak brp btl. masa mula2 dgr dia baca, syahdunya perasaan bergenang airmata.. anak yg kita kandungkan & kita besarkan, pd usianya hanya 3 thn lbh dh blh menghafal ayat2 suci Al-Quran. Allah Maha Besar. selama ni dok dgr hana menghafal doa2 je.
  • totally diaperless, alhamdulillah. klu keluar berjalan2 kena tanya2 jugak kot dia nk terkucil tp so far dia bgtau tiap kali nk wee wee. klu kt rmh mmg semua dia uruskan sendiri kecuali nk basuh lps buang air besar.
  • terhibur sgt kdg sampai tak terlayan dgn mcm2 keletah hana yg suka bertanya. dr kecik sampai bsr full of suprises.

korg pernah tanya apa cita2 anak korg? agaknya rata2 jwb nk jd lawyer/doktor/cikgu kot tp klu tanya hana, jwpn dia nk jd businesswoman. dh bsr nnti nk tlg ayah katanya :)


4 comments :

watyz said...

hai hana. dh jd big girl yer. dgr ckp ibu ayah tau. jangan nakal2 n sayang adik slalu..

Afne said...

tq auntie :)

mama_umar_maryam said...

alhamdulillah,blhlah geng bc fatihah dgn umar,yg kuat tang walladdollinn,amin,hehehe,jadila sayanggg

Afne said...

zet, bgs kan kecik2 dh pandai mengaji. insaf aku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...