Tuesday, July 9, 2013

Salam Ramadhan 1434H

Alhamdulillah, dipanjangkan usia dpt bertemu lg bulan ramadhan yg mulia. afne nk ambil kesempatan ni utk ucapkn slmt berpuasa kpd semua umat Islam & sama2 lah kita rebut keberkatan bulan yg mulia ini. walaupun afne msh dlm tempoh berpantang (hari ni hari ke 20) & tak dpt berpuasa di awal ramadhan, tp tetap rasa teruja dgn kedatangan ramadhan :)

bln puasa mengingatkan afne dgn byk perkara. kenangan2 suka/duka bila dikenang. hana lahir di bulan ramadhan 2007. haziq lahir seminggu sblm ramadhan 2009. arwah ida meninggal dunia bbrp hari sblm ramadhan 2010.

tahun ni, In Shaa Allah akan jd tahun ke 2 hana belajar berpuasa. walaupun thn lps cuma puasa setengah hari tp sbg ibu afne tetap berbangga dgn hana yg usianya blm pn masuk 5 tahun masa tu. pihak sekolah mmg tak sediakan mknn/mnm utk dedahkan anak2 prasekolah dgn puasa & sbg menghormati murid2 kelas lain. tp afne dh pesan klu hana tak tahan, blh mintak air masak dgn cikgu. afne galakkan hana berpuasa tp afne tak pernah paksa. bila blk sekolah cpt2 hana mintak ibu gorengkan telo utk mkn dgn nasi & kicap. utk tahun ni, tgk keadaan hana mcmn... klu dia larat, teruskn sampai ke waktu berbuka tp klu setengah hari pn takpe. afne x nk paksa2. biar dia belajar2 dulu. haziq? rasanya utk bdk 3 thn lbh mcm dia blm faham apa itu puasa. msh sbk dgn kereta & bola je tp klu haziq nk ikut puasa pn apa salahnya kan?!

esok org johor cuti sempena awal ramadhan. tp 3 sabtu utk 3 mggu berturut2 hana kena bersekolah utk cuti ganti jerebu (started last week). ok, slmt berpuasa semua :)


8 comments :

lia said...

slmt berpuasa jugak utk afne sekeluarga...

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Selamat berpuasa. Maaf dipohon sekiranya ada kesilapan dan kesalahan.

Masya said...

selamat berpuasa...

watyz said...

selamat berpuasa afne!

Afne said...

slmt berpuasa lia :)

Afne said...

hani fadhlina, sama2 lah kita yea. maaf klu ada entry dlm blog ni yg kurg elok dibaca.

Afne said...

slmt berpuasa masya :)

Afne said...

slmt berpuasa aty :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...