Thursday, October 17, 2013

Aqiqah, Kenduri Kesyukuran & Doa Selamat

Alhamdulillah, segala puji-pujian bagi Allah memberikan nikmat & rezeki. hari ahad yg lps, kami sekeluarga adakan kenduri kesyukuran Hani Hadirah & doa slmt makde triple H yg mengandung hampir 7 bln & hajat kami utk korban lembu thn ini. utk bungkusan berkat nasi, sambal goreng, mihun goreng & ayam goreng kami order je. kami cuma tambahkn daging kambing & rojak pencuk. korg tau tak, rojak pencuk tu sbg tanda 'lenggang perut' yg skrg sekadar nama sahaja dh takde dh upara yg pelik2.

menu utk kenduri, kami msk sendiri.... daging kambing aqiqah msk masam manis, ikan masin masak lemak cili api+nenas, ayam goreng, sambal goreng, keropok papadom, rojak petis (tak sempat snap gambo), rojak pencuk, air tebu (hasil tebu yg abah tanam blkg rmh), air kopi o & teh o. kuih tako siam & magelek tu mak buat sendiri. buah jambu tabur asam kulit limau & anggur tu pakcik & makcik yg bermurah hati sponsored. Alhamdulillah, murah rezeki kami :)

daging kambing aqiqah msk masam manis

ikan masin msk lemak cili api+nenas

ayam goreng

sambal goreng

rojak pencuk

jambu batu tabur asam kulit limau

anggur

tako siam

magelek

cucur badak

kek marble

kek marble

air tebu

beg utk tetamu kenduri... air kotak 1L, roti bun kacang & beg comel berisi telur ayam rebus. 


ini gambar anak2 dgn sepupu afne sementara tunggu org dtg kenduri lps waktu isyak. hana awal2 dh terbongkang hahahahaaaaaaaaaa penat sgt kot siang asyik main je keje dia. haziq je yg berjaga sampai ke tgh mlm br tido.


gambar org kenduri mmg x snap la. kita pn dh sbk ddk kt dapur je. afne rasa bertuah & terharu sbb ramai sgt yg membantu... mak, abah, adik2, makcik2, pakcik2. maklum lah kita x pernah buat kenduri sendiri. ini pn dh syukur sgt2 dpt tumpang buat kenduri kt rmh abah (mcm la sblm2 ni x pernah buat aqiqah & kenduri hehe). In Shaa Allah, ada rezeki & dipanjangkn umur nnti dpt buat kenduri kt rmh sendiri.

hbs je kenduri rasa dh separuh lega... blm blh lega sepenuhnya sbb msh ada yg blm selesai. tunggu next entry k ;)


8 comments :

LYAfrina said...

salam aidiladha..

alhamdulillah..majlis bjln lncar & dipermudahkan..sedapnyer menu2 ni semua.. siap ada air tebu....

rosnita zulkifli said...

terliurnya tgk jambu dgn asam kulit limau tu..nasib baik ko tepek gambo kuih magelek tu ,ooo..wadei namanya

~ana~ said...

alhamdulillah dah selesai..:)

Masya said...

alhamdulillah dah selesai... meriah menu kendui.. kek marbel u mengiurkan..

Afne said...

LYAfrina, salam aidiladha.

alhamdulillah selesai dj aqiqah & kenduri. air tebu tu yg special sbb abah yg tanam sendiri :)

Afne said...

kak ros, sedap kan mkn jambu batu sejuk2 tabur asam kulit limau. org sini panggil wadei tu magelek. aku yg rasa nk bergelek ekekekekk

Afne said...

ana, syukur alhamdulillah :)

Afne said...

masya, menu simple2 je lauk kampung. kek marble tu mak mertua adik yg bg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...