Friday, October 18, 2013

Korban @ Aidiladha 1434H

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi. apa yg dirancang, berjalan dgn lancar. ada rezeki dpt buat korban utk kami 5 beranak. masukkan sekali nama adik eddy & nur aneesah maisarah.

lembu sampai waktu ptg sehari sblm hari raya. kebetulan masa tu hana & haziq keluar ikut makde ke bandar so masa diorg blk tu dh waktu maghrib x dpt tgk lembu dgn jelas.


bgn tido pagi esoknya, anak2 dh x sbr nk tgk lembu dekat2. ibu bg syarat kena mandi wangi2, sng kerja sbb lps tu kitorg akan sbk dgn kerja masing2.


afne dgn mak plan sediakan juadah yg semudah mungkin. soto & mihun sup. kuih karipap & kasui tu order je sng kerja. ada balance kek marble & jambu batu yg org sponsored masa kenduri kesyukuran & doa slmt kelmarin.






org2 rewang dh mula ramai lbh kurg jam 11 pg. mula2 tu kan rasa mcm berani nk dtg dkt tgk diorg sembelih lembu, last2 afne makin lama makin undur ke blkg hehe.... hana, haziq & bdk2 lain mmg seronok la dpt pengalaman tgk org menyembelih & melapah lembu.





Alhamdulillah, dpt berat bersih daging 130kg & dibahagikan mengikut nama yg disenaraikan. pembahagian daging korban blh rujuk di website JIM.


org tgh sbk melapah lembu, diorg ni sbk main anak kucing. hana & haziq ligat btl bila dh jumpa kwn2. seronoknya maklong dpt jmpa neesa. paklong & maklong x dpt bg apa2 kt neesa, korban ni je lah kita kongsi sama2. rindu sgt kt arwah ida. sayu dgr takbir raya terkenangkan mereka2 yg telah pergi. moga roh mereka dicucuri rahmat & ditempatkan di kalangan org2 yg soleh & beriman, amin. Al-fatihah...



ini x tau la kerja hana atau haziq. suka hati dia main snap je. sedar2 ada gambar pakngah (ayah neesa) & cik erni yg tgh mengandung 5 bln. cara dia bercakap, gerak gaya, lemah lembut pn akan2 arwah ida.


plan asal nk berkumpul dgn adik beradik eddy tp memandangkn masing2 ada urusan/nk blk awal so x sempat la nk posing mosing bagai. dpt sampikan daging tu kt adik beradik pn afne dh cukup gembira. sikit sama sikit asalkan merasa :)

fuuhhhhh... lega bila semua dh selesai. Aidiladha thn ni sgt bermakna buat kami. moga ibadah korban kami diterima Allah, amin. jutaan terima kasih utk mak, abah, adik2, adik ipar & makcik2 yg byk sgt membantu. utk eddy, terima kasih abg utk segalanya. utk hana, haziq & hani, ibu syg korg dunia akhirat.

last but not least, gambar afne dgn anak dara kecik :)



p/s : Alhamdulillah, murah rezeki anak2 dpt duit raya :)


6 comments :

~ana~ said...

alhamdulillah....budak2 mmg excited tgk binatang ni kan..ajmal dgn aqil, kalau balik kg, mesti ajak pergi kandang lembu tok ki dia..duduk sehari kat situ pun xpe...hahaha...

Nurulhuda Abdul Latip said...

Comelnya Hani...:) Moga2 ibadah korban diterima Allah.

Afne said...

ana, bdk2 mmg suka dgn binatang kan? haziq masa mula2 ddk kg dulu hbs dia kejar ayam kucing semua hahahaaa

Afne said...

tq kak huda, amin.

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Budak2 mmg suka explore ... Tp ada jg yg penakut ... Mcm2 ragam ..

Afne said...

hani fadhlina, haziq tu nmpk garang & berani tp agak penakut. klu hana mmg berani.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...