Thursday, October 2, 2014

Hani Hadirah @ 1 Year 3 Months

salam semua :)


dh pun masuk bln oktober 2014. sepatutnya entry ni dipublish pd 18/09 tp asyik lah tertangguh disebabkn kekangan masa.


Alhamdulillah, syukur... byk perkembangan Hani sejak sebulan yg lps antaranya....
  • msh menyusu bdn, Alhamdulillah. moga Allah permudahkan & murahkan rezeki susu bdn utk hani hingga 2 thn, amin.
  • bdn hani mmg nmpk susut sejak masuk setahun. dh bg multivit pn selera mkn x menentu. time nk mkn, mmg mkn je. time kurg mkn, alahai risau pulak ibu tgk. tp dia mmg suka buah. since hani breastfeed, doktor mintak afne lbhkan calcium intake supaya dpt disalurkn melalui penyusuan.
  • ada 5 btg gigi & gigi ke 6 sdh nmpkkan bayang2 putih nk keluar.
  • klu blh semua mknn nk suap sendiri. skrg ni bg dia mkn sendiri dlm pinggan/mangkuk plastik. selebihnya, ibu bertabahlah sapu & lap tmpt yg bersepah itu yea hahaaaa
  • Alhamdulillah, dh berjalan tanpa bantuan. hari pertama setapak dua tp rasa lmbt dia merangkak je. masuk hari ke 2 gigih btl dia practice jalan bertapak2 sampai ibu yg tgk ni rasa penat dik oooiiiii... la ni kerja dia berjalan tawaf dlm rmh keluar masuk bilik-rmh dpn-rmh tgh-dapur cuma bilik air je x reti lg nk gi melawat. bila dh pandai jalan, dia pn dh pandai nk join kakak & abg main bola, main kejar2, ikut je mana diorg pegi hehe...


  • msh blm bercakap tp dh faham sgt apa org ckp, tanya & arahkan. selalunya dia siap angguk atau geleng kepala.
  • pandai meniru apa yg org buat cthnya menulis, membaca & humming sorg2... kita yg tgk ni rasa seronok ada, lucu pn ada!


sekejap je kan anak2 makin membesar. ibu rindu korg masa baby tp ibu selalu doakan anak2 ibu membesar dgn sihat & sentiasa dlm lindungan Allah s.w.t, amin.


2 comments :

cahaya nuranie said...

Alhamdulillah syukur... cepat betul masa berlalu.. semoga Allah permudahkan urusan akak dalam menyusukan hanee.. saya yakin akak mesti hebat! dah 3 anak kan.. semua fully BF..

akk pun pernah consume shaklee kan??
boleh amik ESP dan ostematrix utk tambah protein dan kalsium harian.. bulan ni promosi buy 6 free 1 esp..

Jemput ziarah www.sihatituamanah.blogspot.com ye..

terima kasih...

Afne said...

tq syam. akak pn dulu amik shaklee masa bf haziq tp penyakit skip telan pil tu adehhh.. nnti akak fikir2 dulu klu berminat akak contact syam k?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...