Saturday, July 25, 2009

"Ibu Macak?"

mlm jumaat lps..

hana : ibu macak? (masak)
ibu : tak lah, ibu basuh kuali ni je..
hana : bu.. nk nacik (nasi)
ibu : ?? (dlm hati ckp.. "siannya anak aku")

apa perasaan korg bila anak yg baru berumur 1 thn 10 bln request nk mkn nasi sedangkn korg tak msk pape pn masa tu? ralat & terkilan kan? kesian hana, sejak ayahnya outstation mmg afne jarang msk on weekdays. bila eddy takde membantu ni semua jd mcm tak sempat manjang hmmm... kemalasan tu dtg btl2 kaw punya la. so smlm ptg blk keje singgah kedai mkn tapu nasi putih ngan sup campo. sungguh2 hana mkn, maklum le mknn fav dia kan sup.

gambar bwh ni sabtu mggu lps lg.. berselera benar mkn bubur ngan lauk sardin. karang esok ibu masak lg yea hana.



smlm kan hari jumaat.. lunch break lama tambahan plak payday so tetiba ghairah nk cari baju raya. ronggeng le ber4 ngan k.ros, dila & zita jejak jln tar yg dh lama sgt afne tak pegi tp diorg le yg round jln tar sampai hujung. afne takat masuk kamdar & kedai tudung dkt2 je.. mana la larat mak yong nk menapak jauh2. dpt le beli kain bahan baju melayu eddy, afne ngan hana.. insyaallah thn ni sedondon lg, bahan printed chiffon utk blouse ngan tudung sehelai. jd le kan dr takde baju raya lgsg.

gambo plastik je la cos dila kata nnti klu tunjuk kain dh tak suprise haha


aritu rembat menatang ni.. geram tgk comel2 je brooch ni



pg2 td eddy call.. insyallah 28@29/07 ni blk kl. siap pesan soh ajak hana keluar jln2 gi memana. mcm mls je kn dgn perut boyot ni tp lps tengahari td trs siap2 ke carrefour sri petaling. sblm tu pekena kfc dulu. order dinner plate mintak drumstick ori seketol utk hana. hbs dia mkn tinggal tulang. mashed potato pn dia bedal sorg2.




masuk carrefour ada promo huggies. rembat le 1 jumbo pack huggies dry comfort RM34, 2 jumbo packs huggies dry RM29.69 each, 4 kotak sustagen coklat RM21.95 each, brg2 rmh, crincles fries, nugget tempura marina, towel & bla... bla.. hmmm selagi anak pakai DD selagi tu gila carik diaper murah haha! abaikan le muka saya yg tombam tu yea.




lps byr trs blk.. tak larat dh lg pn tgk hana cam dh penat jek. sian hana.. baru nk byr parking hana dh pn lena kt sblh. ni yg ibu syg sgt2 kt dia. alhamdulillah, setakat ni bawak hana keluar takde la nk meragam ke apa. ddk kt carseat pn elok je cuma ajak je dia bual2. bdk2 yg dh pandai bercakap ni mmg suka klu kita lyn bercakap mcm org tua jugak. at least ibu takde la boring kan hana?!



sempat lg singgah kg malaysia tambahan beli kopok ngan pisang goreng. sampai je rmh hana dh sedar & tgh melayan vcd barney skrg ni sama hisap susu. brg2 td bawak separuh je. susu ngan diaper masih dlm kereta. esok lusa je la amik.

p/s : korg, kt ne nk carik patung barney yg agak murah? tgk td plg kecik pn dh RM35, plg beso RM125!


5 comments :

.:Iz-AnN (",):. said...

afne...samalah kita...si kakak pun peminat barney...saya ada seketul patung barney tu...tu pun beli kat pasar tani...rm10 rasanya...dan semalam gak telah beli cadar barney tuk single bed...rm15 jek..sangat suka anak dara tu...asiklah duk usung bantal barney tu...

II riEnAsHaM II said...

afne..my son yg umo 2thn pon penah mintak nasi...cian betul..

Liana said...

Afne, kat JJ ada sale patung barney. Tp, kena pilih ler... coz ada yang kotor. potongan 50% tau! Masih elok. KAlo balik johor tu...cuba2 intai kat air hitam! Husna pun sekarang peminat barney tau! hehehe :)

amie said...

afne.. sbb kg.malaysia tmbhan.. t'ingat plak aku... dulu masa aku keja UKM.. aku sok situ tau...

lia said...

alahai.... sayu lak hati aku biler hana nak nasi tp ko xmasak... cmner gaya la aku nnt, da la 'rajin' sgt msak ;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...