Monday, August 17, 2009

Ibu Rinduuuuu Hana

sejak mlm td hati dh meronta-ronta rindukan hana.. nk peluk hana.. nk tgk hana. rindunyaaaaaa!! 2 hari (sabtu & ahad) berkepit je dgn hana kt kg pn msh tak blh nk gantikn perasaan rindu tu. apa tah lg hana yg msh tak sht.. ekceli demam dh kebah tp hana diserang ulser. kesiannya tgk hana lgsg tak lalu nk mkn & mnm. mnm susu pn bila dia dh rasa haus sgt. sikit2 dia merintih "pedihh.." berulang2. nmpk mcm2 makanan hana pegang tp bila dia igtkn pedih mulut trs dia campak jauh2.. ntahkn geram ke apa. sampaikn ke tahap hana yg sedia maklum becok tu takmo ckp/jwb bila org bertanya itu ini. asik nk berdukung, melepek, tido je sbb takde tenaga, baring pn nk berpeluk sentiasa. hana yg sng mkn ubat pn sampai meronta sbb takut pedih mulut tp.. nk tak nk kena mkn ubat jugak. air masak pn kitorg pancit masuk mulut.. cukup setengah cawan br stop. bergenang airmata tgk hana nangis tiap kali eddy sapukn ubat dlm mulut & bibir.

hati mmg berbelah bagi.. tp terpaksa. mungkin korg rasa afne kejam tinggalkn hana kt kg. ibu mana yg sanggup pisah dgn anak? ibu mana yg sanggup tgk anak menangis? sejak sblm blk kg dh psiko hana.. ckp2 dgn dia soh ddk kg dgn atok & maktok. lg pn makngah & makde ada blh tlg layan2 dia. sampaikn dvd player pn bawak blk kg kot dia tercari2 barney & friends. hana cam tau2 je.. sblm bertolak mlm td afne dukung2 & ckp dgn dia (ibu mmg dh menjejeh airmata)


ibu : hana jgn nangis yea.. ddk kg dgn atok ngan maktok. nnti atok bawak jln2 beli jajan.
hana : angguk2 kepala.. airmata dia bergenang.
ibu : nnti ibu blk kg bawak adik baby utk hana.
hana : angguk2 lg..
ibu : ibu buat semua utk hana.
hana : hana dh start buat muka kememeh nk menangis


mlm td lps cium2 hana trs masuk kereta. sengaja tak pakai tudung sbb takmo hana tau kitorg nk keluar blk kl. maktok tipu ibu tgh solat. hana siap mencari masuk bilik.. alahai sedihnya. sampai kl jam 1.00 am tp mata tak mengantuk sbb igt hana. basah bantal menangis igtkn hana huhu..

pg2 td called mak tanya keadaan hana. msh tido lg dgn lena. mlm td 2 kali bgn tp mak pujuk2 bg mnm susu. harap2 cpt le hilang ulser dlm mulut hana. biar dia berselera mkn/mnm mcm biasa. biar hana seronok main mcm selalu.

skrg ni rasa cam nk menitik dh airmata tp tahan je ntah blh ke tak.. k, la stop dulu. karang makin byk menaip dlm entry makin sebak jiwa raga.

p/s : saya dh pn melepasi tahap 37 mggu.. makin berdebar bila nk deliver ni. harap2 semuanya dipermudahkan, amin.


7 comments :

++eden|essey++ said...

afne...jd gaks erk anto hana..mmg sedih kan pisah ngan anak..ja slalu camtu..even nk g keje sekalipon...pasal tuh la kalo ja nk g keje, kene make sure nabihah x bgn..bia ja g keje nabihah xsedor..bia die tdo, kalo die bgn confirm ja x keje sbb x smpai ati nk tgglkan die..pastu nangis gila2 lg...huhuhu..

afne..thanks ek...tuh lah di awal2 kehamilan ni rase geram sgt kt nabihah bile die buat nakal...asik nk marah jek..walaupun dh try pujuk hati n kawal emo...sian dier..sedih plak...xsampai ati plak..rase nk nanges plak...tp takut plak nk sedih2 time peknen ni...

afne nnti ja nk blaja ngan afne psl EBM tau...byk nk tnye..slalu surf blog afne tgk info pasal EBM...

ayuniza said...

afne,, bergenang air mata aku bc citer kor kali nih,,, teringat episod aku dulu sewaktu nak tinggalkan alya kat kg jugak,,,,

nasib baik x banjir kg aku,,ha,,ha,, last2 aku bawak gak alya ke kl,,tak dpt bayangkan dunia nie tanpa alya,,wa,,wa waa,,,

~ana~ said...

afne, banyak2 kan bersabar ye..

patut pun weekend br ni x nmpak kereta, ingat kan dah bersalin, rupa2 nya balik kg ye...ingat kan x jd hntr hana...

tp apa2 pun..take care ye...

Liana said...

Afne...banyak2 bersabar yer... Kimm yang tak pernah tinggalkan anak lama2 pun menitik air mata! Dapat bayangkan betapa rindunya... Apa2 Afne banyak bersabar yer..Jangan sedih2 tau... Hara2 Hana dah semakin sembuh hari nie.

Nana said...

afne..kita pun sebak bc cite ni
mmg sedih kan..nk bjauh ngan ank wlapun kita blom pnh rasa, tapi tau mcm mn rasanya

Nieza Ishak said...

takpe la afne,
janji hana sehat di kampung ...

jgn nangis2 sgt ... pk kan kesihatan ... nanti darah naik susah nanti ...

amie said...

tu yg t'baik afne.. lebih elok dia dok kg.. rasanya tak lama tu.. erm.. ko jgn pk2 sngat.. nnti BP naik lg bahaya tau.. insyaAllah Hana ok .. lgpun bkn org lain yg jga kan..? aku doakan ko selamat b'salin n hana cpat smbuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...