Friday, April 9, 2010

Pameran Keranda Tradisi Dan Misteri @ Muzium Negara

 amaran : entry ni dipenuhi gmbr2 pns di hari cuaca yg pns

hehehee.. korg jgn igt gmbr pns apa plak kan. ni gegambo yg msh 'pns' trs update dlm blog. kan ke lunch hour hari jumaat pnjg.. maka pnjg jugak la langkah memasing. kak ros beria ajak ke pameran keranda since last week tp due to some reason terpaksa cancelled. so mggu ni layankan aje la rela dlm paksa ke paksa dlm rela ekk??

tepat kul 12.00 t/h kitorg ber5 pecut gi muzium negara..



meh tgk gegambo jenis2 keranda yg ada dlm pameran ni tp.. korg jgn tanya itu ini keranda dr negara/kaum apa sbb byyykkkkkkkk heheh.. (sorry gmbr tak brp nk teratur sbb byk sgt hoho)

























dan... gmbr2 menggedik kitorg dlm dewan pameran (mestiiiiiiiiiii). mls citer byk.. tgk je la hahah! ni dr kamera afne.









ni plak dr kamera kak ros















fuuhhh.. menggigil jugak nk upload gmbr byk2 ni hehe. k, ni plak aksi2 gedik kt luar













wehh.. penat aku upload gmbr2 korg. sesekali mcm ni keluar ramai2 seronok kan?! tiket masuk pn murah je RM2 seorg & sesapa yg nk amik gmbr dgn hp & kamera dikenakan RM3 per gadget. pameran ni menggabungkan jns2 keranda dr asia (lbh kurg la). so kekawan leh ler gi tgk pameran ni yg dh start sejak 1 April hingga 20 Jun 2010 kt muzium negara.

penat2 tgh pns panas trs gi bangsar konon nk mkn kt station 21 tp ttp la plak.. so, far ajak ke kafe chawan. blh thn la mkn kt situ cuma ice lemon dia tawar skit. tak dan nk snap gmbr sbb dh pnt & lpr sesangat.
p/s : pdn muka korg tak dpt bergmbr dgn alex yoong masa mkn tu hahahaaaaaa


8 comments :

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

wahhh sakan korang yer .. heppi jer bergambo walau suasana agak seremmmmmmmmmmmmmm

MiDiAiDa said...

wahhh bestnye..lunch hour pun sempat g muzium ek?..heheh..banyak ko amik gambo..tp aku x berani nak tgk satu2..da la aku online malam2 nei..cuak siut..hihihi..

Afne said...

diana, sesekali berjumba jumbi hehehe

suasana dlm tu mmg agak malap tp ramai org. tmpt pn tak brp besar, pusing2 gitu jugak. but not bad la for rm2 fees dpt berpeluang tgk cara pengkebumian mcm2 agama/kaum/budaya.

Afne said...

apa plak tak sempat.. aku keje kan kt bangsar, gi muzium dlm 10 mnt je. ko ajak la midi tgk pameran ni.

mama_umar said...

aku tgk gamba2 ni ko xmcm mak dua org budak H tu,hehehe..(kembeng le tu ;p)

Afne said...

zet, ko kalo nk puji ckp je la terang2 hahaha klu nk kutuk jgn belakang2 nnti jd fitnah hehehee

dpt keluar dgn member gila2 aku pn jd tak sedar diri utk bbrp jam huhu

~ana~ said...

wah...best je tgk sorg2 bergmbr..happy je...:)

Afne said...

sesekali ana. happy go lucky! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...