Friday, December 3, 2010

Sayur Apa Ni?

nk tanya korg tau tak apa nama sayur ni..


sekali pandang mcm sawi.. 2 kali pandang mcm adik beradik salad..

alkisahnya mcm ni.. setiap hari rabu kan ada psr mlm kt desa petaling tu. tgk2 la kedai jual sayur nk beli carrot, kobis, kobis bunga, brokoli (sayur2 wajib ada dlm fridge). adik yg jaga kedai tu suggest la beli sayur dlm gmbr tu. bila tanya nama sayur dia kata tak tau (ishh.. pelik tukang jual tak tau nama). afne tanya lg sedap msk apa? katanya goreng pn sedap letak ikan bilis (msk tumis) & katanya lg sayur ni sedap & fav dia.. caya tak korg dia kata mkn sayur ni 1/2 kilo pn dia blh hbskan?! afne beli la sbb nmpk cam sedap je sayur ni kan. saiz tak brp nk bsr ala2 pnjg tapak tgn je.

so aritu msk tumis (tumbuk bwg bsr skit + bwg kecik + bwg putih + ikan bilis) & biarkan sayur tu sehelai-sehelai mcm msk pak choy. klu style afne msk sayur tumis mmg guna api bsr & sekejap je (eee.. klu msk lama2 nnti sayur nmpk lebam & lembik, tak suka!). perrgghhh.. mkn dgn nasi panas2 sama telo dadar montok bubuh mayonis mmg sedap! btl la bdk tu ckp hehe.. sayur tu crunchy & juicy.. rangup gitu haaa

next time blh beli msk utk eddy ;)



12 comments :

ciK mOt ©™ said...

owhh...sayur ni...aku lupa dah nama sayur...tak hapal...
tapi selalu nengok...

Huda~Banny said...

sayur ni sedap...........rangup klu goreng gtu aje..kat sini beli RM2 dapat 1 plastik besar...

eLYies said...

mmg sedap giler sayur ni afne..aku bleh abiskan 1 kg..hahhahahhaah

SyaNa said...

aku pn nmpk mcm salad

Afne said...

zan, aku pn msh tak tau apa nama sayur ni hehe

Afne said...

ude pn suka? sedap kan!

Afne said...

yies, ko lg hebat dr bdk yg jual sayur ni kan?!

Afne said...

syana, siyes mmg sedap. aku rasa sesuai gak klu mkn mcm salad tu. mmg rangup le wehh

midiaida said...

ermmm..cam salad jek kan???..tp tgk gaye mmg sedap tuh..nyum2..hihih..

Afne said...

dot, tak tau le nk kata salad ke tp aku rasa cam jenis2 sawi tp ni versi rangup. mmg sedap!

nursalwa said...

klau xsilap saya, nie sayur baby kailan.. biasa gak mkn, uncle kat kedai yg bgtau nie baby kailan..

Afne said...

hi nursalwa. nmpk mcm kailan tp rasa dia lgsg tak sama dgn kailan. tp tqvm for the info ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...