Tuesday, August 16, 2011

KARIPAP RANGUP : PERCUBAAN KALI KE 2

biar pun hasil percubaan buat karipap kali pertama tak menarik dr segi paras rupanya sbb tak reti nk kelim karipap, jgn pts asa... kita cuba lg & lg! kali ni gunakan acuan karipap sonang kojo! dibantu oleh anak2 yg sbk nk tgk apa ibu diorg buat tp tak dan la snap gmbr diorg sbb tgn tgh bergelumang dgn tepung. dh settle kelim semua br sempat capai hp hehe..


goreng separuh msk utk stok frozen. bebila nk mkn tinggal goreng je :)


goreng 4-5 ketul utk dimakan. msh rangup sampai ke mlm. nk resepi karingap yg sedap & rangup? klik sini.


tips supaya kelim tak mudah terbuka waktu menggoreng? sapukan sedikit bancuhan tepung gandum di bahagian doh yg akan di kelim :)
 
ada doh berlebihan (sbb inti tak cukup) syg plak nk buang so potong2 & goreng. sedap jugak buat kudap2. btw, masa kecik2 dulu mak rajin buat kerepek tepung mcm ni (guna mesin mee tu) pastu sira sambal. mantap wa ckp lu!



p/s : auto publish daaa


14 comments :

~ana~ said...

wah..dah boleh buat berniaga nih..:)..

lia said...

kalau letak telur rebus skit dlm karipaf tu, mmg besttt woo...

Afne said...

ana, buat meniaga? hehe.. takde lah sampai tahap tu. buat mkn anak beranak blh le :)

Afne said...

lia, sedap ke letak telo tebus? kena lenyek2kan ke cane? klu buat utk stok frozen sesuai ke?

Huda~Banny said...

sgt lapar tgk!

watyz said...

ishk... nmpk sedap je karipap tu. nanti2 la try ek. hehehhe

Afne said...

ude, jgn tgk lama2 nnti makin lapo kehkehkeh

Afne said...

aty, reseepi recommended utk sesapa yg suka mkn karipap yg rangup ;)

mama_umar_maryam said...

bolehla blajo nnt,aku kelim kepap nih mmg fail sejak tadika,hahah

Afne said...

zet, aku pn tak reti kelim karipap. pakai acuan tu cantik kemas je hehe

Amiizaa2001 said...

afne, 3/4 cawan tu bersamaan dgn berapa?

Afne said...

salam. afne guna cawan mnm kopi/teh. sukat 3/4 drpd cawan tu lah. in gram tak tau brp sbb br smlm beli kichen scale ;)

Alin Marlini said...

kalau mnjd mesti sukakan...

Afne said...

hi alin marlini. mcm terer je kan buat karipap nmpk cantik padahal guna acuan je ekekekkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...