Monday, January 30, 2012

Kota Tinggi Waterfall Resort

cuti tahun baru cina baru2 ni kitorg blk kg. hari jumaat eddy blk kl, lps isyak mlm tu juga kitorg blk kg. ada cuti 4 hari rugi lah klu tak jumpa hana. mana thn simpan rindu lama2 kan. 

ayah buat plan nk bawa anak2 mandi manda. ibu ikut je lah. seronok sbb kali ni 1 family join sekali.. klu tak, ada je yg tak dpt join sbb cuti tak sama. konvoi 2 kereta, jam 9 pg gerak dr rmh. 2 beradik ni molek je ddk diam dlm kereta.. kakak ajar adik mcmn main puzzle dlm hp.


amik exit kulaijaya.. ehh hati ni mcm nk singgah jpo je hikhik


dkt jam 11 pg br sampai kota tinggi waterfall resort. dh ramai dh org masa ni. harga bayaran masuk utk dewasa, kanak2, kenderaan & kamera berbeza. siapa ada mykad dpt le murah skt. nk tau rege sila klik gmbr bwh tu yea ;)




korg tgk... punya lah ramai org masa ni. kt bwh mmg dh takde tmpt kosong utk port piknik. kt bwh ni ada slide pnjg utk main pelampung dr atas ke bwh tp tak berkesempatan nk mencuba.


dgr je deruan air rasa dh tak sbr nk splash2 hehe..



kitorg menapak naik ke atas sbb nk cr tmpt utk berpiknik. mengah juga naik tangga yg curam & sempit. alhamdulillah, nsb baik jumpa port menarik. terus bentang tikar & letak brg2. 

dh lama tak mandi kt air terjun. rasanya last time masa kt air terjun gunung ledang. kemain seronok tgk 3 beranak ni dh mandi manda dulu. haziq dh tak takut mcm dulu2. hana pun happy sgt.





suka tgk keletah 2 beradik ni..









klu mandi air terjun tak sah klu tak berendam sejuk2... seronookkkkkk


tak sempat nk snap gmbr mknn. kitorg bawa simple2 je... makaroni goreng, keropok lekor, kuih muih & air. dh puas mandi manda sampai bdn menggigil kecut jari jemari br memasing tukar baju.


cumanya kt sini tmpt nk piknik tak luas. kena menapak naik atas br dpt cari port yg sesuai. atau mungkin sbb terlampau ramai org tu yg rasa sempit je.

bila memasing dh wangi tukar baju br gerak ke bandar kota tinggi utk lunch.


6 comments :

watyz said...

wa..seronok nye. ade gak waterfall gini kan...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

smp biru2 bibir dorg main air yer .. he..he.. penuh org tue smp kena naik atas cari tmpt picnic ;-)

Afne said...

aty, kt johor byk air terjun. afne lg suka mandi air terjun dr laut. tp klu org dh bawak tu ikut je lah hehe

Afne said...

diana, haziq sampai menggigil2. dia main puas2. bila org lain nk mandi dia lak nk dukung je sbb bdn kita rasa hangatkan dia kan.

wan nurul hezrina said...

mesti sejuk gilakan??huh terasa sampai ke tulang=)lamadah nurul tak ke situ

Afne said...

sejuk tp seronok mandi air terjun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...