Tuesday, January 7, 2014

Cucu Tahun Baru 2014

Alhamdulillah, syukur makde triple H dh slmt bersalin baby girl seberat 2.93 kg pd hari jumaat 03/01/2014 jam 7:05 pg. mmg kami tertunggu2 sbb eliz dh turun tanda lendir bercampur darah mlm 01/01/2014. tgh mlm tu dtg contractions so hntr ke hospital & warded. rupa2nya baby lahir tepat2 tarikh edd. syukran, cucu tahun baru 2014 yakni cucu yg ke 5 utk atok & maktok. tahniah eliz & emy, moga kehadiran baby menambah kebahagiaan dlm kehidupan kalian. rasa mcm br je lg majlis kad nikah & majlis bersanding korg tup2 dh dkt setahun.


ptg 03/01/2014, bantuan maklong diperlukan utk membawa susu cap gantung ke hospital. isshhhhhh.... geram tgk lenanya tido. kejut2 jentik2 kaki pn merengek jap pastu sambung tido. bila maklong nk blk br dia buka mata luas2 sempat juga susukan sekejap. skrg ni pn klu dia merengek time mama dia mandi atau mkn, afne sumbat je susu cap gantung maklong. teringat masa neesa br lahir dulu pn maklong yg susukan, masa tu umur haziq 6 bln juga lbh kurg mcm hani skrg :)


Subhanallah, bestnya dpt cium peluk newborn baby. bau wangi syurga :)

hari ke 6, baby diberi nama Puteri Nur Alia Alisya Binti Mohd Helmi. moga aliya membesar dgn sihat, jd anak solehah, taat mama & papa, berjaya di dunia & akhirat, amin.


bila tgk baby aliya, tgk pulak baby hani... rasa mcm ehhhhhh hani dh bsr dh jd kakak. skrg ni pun dh ligat memusing mcm jam, golek2 mcm roda. tiba2 ibu rasa rindu dgn hani yg br lahir dulu ;)


2 comments :

Petak Bunga said...

geram betul tgok bbay baru lahir.

Afne said...

petak bunga, mau tak geram kan comel sgt2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...