Monday, October 22, 2012

Jambu Air Cicah Kicap Tenyeh Cili Api

burpp!!! alhamdulillah.... sedawa lps mengadap jambu air cicah kicap tenyeh cili api. musim jambu air dtg lg... rasanya dh byk juga cerita psl jambu air dlm sini & sini.


korg tgk la dia punya berbuah lebat! tu pn byk yg gugur sbb asik kena hujan je bbrp hari ni. dh byk petik kasi jiran & makcik2. rezeki kan :)

ntah knp td lps sidai baju bajan yg dibasuh rasa bernafsu tgk pokok jambu air yg tgh lebat berbuah. trs amik bakul, petik & cuci. pokok yg dpn ni tak brp nk merah buahnya tp klu dpt pokok yg blkg garaj tu mmg merah menyala.



tak menyempat nk tumbuk cili buat sambal kicap... curah kicap kipas udang trs tenyeh2 cili api. mkn sampai tersedak2! fuuuhhhhhhhhhhhhhhhh dia punya nikmat mkn sampai berpeluh2 hahahahaaaaa


alhamdulillah, puasnya dpt mkn mengalahkan org mengidam :)

k, nk cerita lain plak. still psl mkn hehehhh... ni tayang pakej menu lunch arini. kelam kabut msk x sampai sejam. sempat lg amik hana blk sekolah :)


yg ni masakan kelmarin. lg ler sng sbb semua org mkn tanpa byk soal :) ikan kembung goreng, bening (msk air) kacang pnjg+kobis hijau & sambal totok. simple tp berselera sungguh masing2 mkn. smlm x msk, mls hahahaaaa


weekend aritu buat kerepek pisang lg. kali ni dgn bantuan bibik ehh.. tak lah, kali ni goyang kaki sbb 70% proses menggoreng adik yg buat ekekekekkkkk


k, dh tu je nk merepek. jumpa di lain entry ;)


6 comments :

watyz said...

aku gigit makcik ni kalo ade dpn aku ni tau. saje je nak wat aku terliur la tu... huh!!!
hahahha

Afne said...

update blog/fb pn asik kena mrh adehhh

watyz said...

dh tu ko hapdet sume makanan yg lazat2 belaka... hahahha

Wak Gelas™ said...

wak pon sukak jambu air.. ehhheEe

Afne said...

aty, tekak aku rasa sama je. klu org lain yg sama mesti lg sedap.

Afne said...

tq singgah sini wak gelas :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...